شناسهٔ خبر: 111147 - سرویس هوایی

آخرین وضعیت از اعزام حجاج ۱۴۰۱؛

اعزام حجاج از ۴ ایستگاه پروازی به سوی جده و مدینه منوره/ آغاز اعزام زائران حج تمتع از استان های اصفهان و خراسان رضوی و خوزستان / تعداد پروازهای حج به ۳۱ فروند می رسد

اعزام حجاج برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در پنجمین روز اعزام، از فرودگاه اصفهان ، فرودگاه‌ امام خمینی (ره) و فرودگاه مشهد و فرودگاه اهواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با ۲۶ خرداد ماه عملیات رفت زائران بیت الله الحرام از ۴ ایستگاه پروازی تهران، اصفهان و مشهد و خوزستان با ۸ پرواز در حال انجام است.

در روز بیست وششم خرداد ماه دو پرواز از فرودگاه‌ حضرت امام خمینی(ره) به دو فرودگاه جده ومدینه، سه پرواز از فرودگاه اصفهان به مقصد مدینه منوره و دو پرواز از فرودگاه مشهد به فرودگاه جده و یک پرواز از فرودگاه اهوازبه مدینه انجام می‌شود.

در پنجمین روز از اعزام زائران بیت الله الحرام دو پرواز از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام خواهد شد که اولین پرواز در ساعت ۷و ۱۰ دقیقه صبح امروز به شماره پرواز  ۱۸۰۶ از تهران به مقصد مدینه منوره پرواز کرد و پرواز دوم در ساعت ۱۵و ۴۰ دقیقه بعد از ظهر امروز به شماره پرواز ۱۸۱۲ عازم  فرودگاه جده خواهد شد.

همچنین اعزام زائران بیت الله الحرام از استان اصفهان با دو پرواز از فرودگاه بین المللی شهید آیت الله بهشتی اصفهان انجام خواهد شد که اولین پرواز در ساعت ۴ و ۲۰ دقیقه بامداد امروز به شماره پرواز ۱۸۰۰ اعزام شد و گروه دوم از زائران در ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه پیش از ظهر امروز با شماره پرواز ۱۸۱۸ عزام خواهد شد و گروه سوم از حجاج  نیز عصر امروز در ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه به شماره پرواز ۱۸۰۸ به سوی مدینه پرواز خواهند کرد.

حجاج بیت الله الحرام از استان خراسان رضوی با دو پرواز از فرودگاه بین المللی شهید آیت الله هاشمی نژاد امروز عازم سرزمین وحی می شوند، اولین پرواز زائران ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه صبح امروز به شماره پرواز ۱۸۱۴ به سوی فرودگاه جده اعزام شد و دومین پرواز از این استان در ساعت ۱۸و ۲۵ دقیقه عصر امروز به شماره پرواز ۱۸۱۶ اعزام شد.

اولین گروه اعزام حجاج بیت االه الحرام امروز از استان خوزستان از فرودگاه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اهواز در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به شماره پرواز ۱۸۰۴ به سوی مدینه پرواز خواهد کرد.

گفتنی است؛ در عملیات اعزام زائران بیت الله الحرام، پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از ۱۸ ایستگاه پروازی به مقصد دو فرودگاه جده و مدینه انجام می‌شوند.