شناسهٔ خبر: 111248 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان سمنان اعلام کرد:‌

اجرای طرح ساماندهی وانت بارها با استفاده از ظرفیت بازارگاه‌های الکترونیکی بار

غلامرضا طحان - معاون حمل و نقل معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از اجرای طرح ساماندهی وانت بارها در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای خبر داد و گفت: لازم است رانندگان این ناوگان جهت ارتقاء سطح ایمنی محورهای مواصلاتی، افزایش سهم وانت بارها در حمل و نقل جاده ای در قالب محمولات قابل حمل با ناوگان وانت بار و جلوگیری از فرار بار نسبت به ثبت نام و اخذ مجوز فعالیت اقدام نمایند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی غلامرضا طحان گفت: با هدف ساماندهی وانت بار فعال در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ارتقاء سطح ایمنی محورهای مواصلاتی ساماندهی، جلوگیری از فرار بار،  افزایش سهمیه وانت بارها در حمل و نقل جاده‌ای در قالب محمولات قابل حمل با ناوگان وانت بار از کلیه رانندگان این نوع ناوگان خواستاریم تا با در دست داشتن مدارک لازم جهت اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان به اداره کل راهداری و حمل و نقل  جاده ای استان سمنان و یا مراکز مجاز ثبت نام محل سکونت خود مراجعه و نسبت به ثبت نام و اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند.

وی اظهار داشت: متولدین ۱۳۷۸ به قبل که موفق به کسب حداقل مدرک پایان تحصیلی ابتدایی یا نهضت سوادآموزی و گواهینامه رانندگی مجاز شده اند می توانند با به همراه داشتن اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه ،کارت ملی و پایان خدمت (یا معافیت دائم) و دو قطعه عکس ۴*۳ کارت هوشمند رانندگان را دریافت کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: صاحبان وانت بار با عمر ناوگان با سن حداکثر ۲۰ سال می توانند با ارائه کارت وسیله نقلیه، گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر و بیمه نامه شخص ثالث معتبر کارت هوشمند دریافت نموده و از مزایای آن مانند تخصیص سوخت و... بهره مند شوند.

طحان در پایان تصریح کرد: شایان ذکر است طرح ساماندهی وانت بارها با استفاده از ظرفیت بازارگاه های الکترونیکی در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار داشته و برای رسیدن به اهداف مورد نظر تسهیل و تسریع در صدور کارت هوشمند ناوگان و رانندگان وانت بار مورد نظر قرار گرفته که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نظارت می شود.