شناسهٔ خبر: 111303 - سرویس بنادر و دریانوردی

عضو اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد:

سازمان بنادر شرایط مطلوبی برای سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر فراهم کرده است/ سرمایه‌گذاران منتظر برجام نباشند

پسکرانه چابهار عضو اتاق بازرگانی ایران پسکرانه بنادر را بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران به طور جدی سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر را بررسی کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی شمس درباره حضور سرمایه‌گذاران در پسکرانه بنادر به پایگاه اطلاع رسانی بنادر و دریانوردی، گفت: یکی از چالش‌های مهمی که اقتصاد کشور با آن مواجه شده، برجام است؛ خیلی از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی، آینده کاری خود را به برجام و مذاکرات گره زدند، این در حالی است که چنین روندی باعث توقف رشد و توسعه می‌شود.

وی تصریح کرد: زمانی کشور، مسیر توسعه را طی می‌کند که در فعالیت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری انجام شود، وقتی سرمایه‌گذاری به هر دلیل متوقف و یا معطل شود، فرآیند رشد بسیار کند و در درآمد ملی نزولی می‌شود.

این فعال اقتصادی گفت: یکی از بخش‌های اقتصاد که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، پسکرانه بنادر است، در حال حاضر بنادر جنوبی و شمالی کشور بسیار فعال شدند و مذاکراتی که دولت سیزدهم با کشورهای همسایه دارد، سیگنال‌های مثبت را مخابره می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تخلیه و بارگیری کالا در بنادر طی چند ماه اخیر افزایش پیدا کرده از اینرو توصیه می‌شود که سرمایه‌گذاران، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر را بررسی کنند، گفت: سازمان بنادر در زمینه تشویق سرمایه‌گذاران، اعطای تسهیلات و در نظر گرفتن تخفیف‌ها، فرصت‌های سرمایه گذاری خوبی ایجاد کرده است بدین جهت، سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند سودده باشد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، شمس افزود: برای آنکه تمایل و رغبت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر افزایش پیدا کند، وزارت صمت و سازمان بنادر کارگروه مشترک ایجاد کنند تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی واسطه در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد.