شناسهٔ خبر: 111391 - سرویس جاده‌ای

در نشست هماهنگی کمیته حمل و نقل و سوخت برای ارایه خدمات در ایام اربعین مطرح شد؛

آمادگی کامل وزارت راه و شهرسازی در ارایه خدمات حمل و نقلی به زائران اربعین

ببینید|نشست هماهنگی کمیته حمل و نقل و سوخت با حضور وزیر راه و شهرسازی در نشست هماهنگی کمیته حمل و نقل و سوخت به ریاست وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام راه‌اندازی کاروان ترمیم راه‌های اربعین حسینی بر آمادگی کامل وزارت راه و شهرسازی در ارایه خدمات حمل ونقلی در ایام اربعین به زائران تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست هماهنگی کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین با ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و با حضور شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل و دیگر معاونان وزیر در حوزه راه‌آهن، شرکت ساخت، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان هواپیمایی کشوری امروز ۳۰ خردادماه در ساختمان دادمان برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست بر ارایه خدمات مناسب و فراهم‌آوردن امکانات لازم در پایانه‌ها و فرودگاه‌های کشور، ارتقای سطح ایمنی و خدمات شبکه راه‌های اربعین حسینی تاکید کرد و خواستار تشکیل کاروان ترمیم راه‌های اربعین حسینی در وزارت راه و شهرسازی شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه با تاکید بر اصلاح مسیرها اعم از ترمیم آسفالت، تعریض، ترمیم و ایمن‌سازی راه‌ها، بازدید از پایانه‌ها، و ارایه خدمات رفاهی مناسب در فرودگاه‌ها را از ضرورت‌ها برشمرد و بر ابلاغ هرگونه مجوز لازم برای ارایه خدمات بهتر تاکید کرد.

قاسمی همچنین به ضرورت هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم به منظور افزایش حداکثری ظرفیت ناوگان‌های حمل و نقل برای زائران اربعین اشاره و بر ایجاد قرارگاه های عملیاتی در زیربخش های حمل و نقلی به منظور پیگیری امور مربوط به مسافران اشاره کرد.

وی تصریح کرد: فرودگاه‌ها پس از پایان مراسم معنوی حج، آماده پذیرایی و تامین خدمات استراحت، سرمایشی و پذیرایی باشند. همچنین بازدید مستمر محورها و پایانه‌ها توسط مدیران و مسئولان و ارایه گزارش کامل اقدامات انجام شده در دستور کار قرار بگیرد.

آمادگی کامل وزارت راه و شهرسازی در ارایه خدمات حمل و نقلی به زائران اربعین

شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل و دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت نیز در این نشست گزارشی از نشست‌های کمیته و کارگروه اجرایی، بازدیدهای میدانی از استان‌ها، پایانه‌های مرزی و اهم اقدامات کمیته ارایه کرد.

بنا بر گزارش ارایه شده توسط معاون حمل و نقل قرارگاه عملیاتی در زیربخش‌­های جاده‌‍‌ای، ریلی و هوایی در استانهای مرزی مربوطه و فرودگاه‌های تشکیل و عملیاتی شده است. همچنین بیش از ۸ هزار دستگاه اتوبوس عمومی برای جابجایی زائران آمادگی لازم را دارند.  ایجاد مسیر ریلی ویژه جابجایی زائران (تهران- اهواز و ریل باس در مسیر اهواز- خرمشهر) و آمادگی فرودگاهها و ایستگاه‌ها و پایانه‌های مسافری جاده‌ای برای جابجایی مسافران از  دیگر اقداماتی بود که گزارش آن توسط معاون حمل و نقل ارایه شد.

افندی‌زاده تاکید کرد: ستاد، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در برنامه‌ریزی و ارایه خدمات شایسته به زائران آمادگی کامل دارند.

انتهای پیام/