شناسهٔ خبر: 111428 - سرویس هوایی

آخرین وضعیت از اعزام حجاج ۱۴۰۱؛

اعزام حجاج از ۵ ایستگاه پروازی به سوی جده و مدینه منوره/ تعداد پروازهای حج امشب به ۷۲ فروند می‌رسد / آغاز اعزام حجاج از استان های اردبیل و بوشهر

اعزام حجاج-1401 برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در دهمین روز اعزام، از پنج فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ، اردبیل، و شهید آیت الله دستغیب شیراز، شهید هاشمی نژاد و بوشهر با ۸ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با سی و یکم خرداد ماه عملیات رفت زائران بیت الله الحرام از پنج ایستگاه پروازی تهران، اردبیل، شیراز، مشهد و بوشهر با ۸ پرواز در حال انجام است.

امروز دو پرواز از فرودگاه‌ حضرت امام خمینی(ره) به فرودگاه‌های جده و مدینه منوره، یک پرواز از فرودگاه اردبیل به مقصد مدینه،  دو پرواز از فرودگاه شیراز به فرودگاه جده، دو پرواز از فرودگاه مشهد به مدینه منوره و یک پرواز از بوشهربه مقصد جده انجام خواهد شد.

در دهمین روز از اعزام زائران بیت الله الحرام دو پرواز از ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام خواهد شد که اولین پرواز در ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه صبح امروز به شماره پرواز ۱۸۳۴ از تهران  به مقصد جده پرواز کرد و پرواز دوم در ساعت ۲۲ و ۴۰ دقیقه شامگاه به شماره پرواز ۱۸۲۴ عازم مدینه منوره خواهد شد.

با آغاز اعزام حجاج بیت الله الحرام از استان اردبیل اولین پرواز ساعت ۵ و ۵ دقیقه صبح امروز از فرودگاه بین المللی اردبیل به شماره پرواز ۱۸۲۰ عازم مدینه منور شد.

همچنین اعزام حجاج بیت الله الحرام استان فارس نیز امروز با دو پرواز از فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب انجام خواهد شد، اولین گروه زائران ساعت ۲ و ۵ دقیقه بامداد امروز به شماره پرواز ۱۸۲۶ به سوی فرودگاه جده عزیمت کرد و دومین گروه زائران در ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه صبح امروز به شماره پرواز ۱۸۳۰ عازم فرودگاه جده خواهد شد.

اعزام زائران بیت الله الحرام از استان خراسان رضوی نیز با دو پرواز از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد انجام می شود، اولین پرواز در ساعت ۱۴ و۱۵ دقیقه ظهر امروز به شماره پرواز ۱۸۲۲ به مدینه منوره انجام خواهد شد و پرواز دوم در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه بعد از ظهرامروز به شماره پرواز ۱۸۳۶ انجام خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»؛ همچنین اعزام حجاج بیت الله الحرام استان بوشهر نیز از امروز آغاز می شود و اولین پرواز از این استان در ساعت ۱۶و ۳۵ دقیقه بعداز ظهر امروز به شماره پرواز ۱۸۳۲ از فرودگاه بین المللی بوشهر به سوی جده  پرواز خواهد کرد.

  گفتنی است در عملیات حج امسال قریب به ۴۰ هزار زائربیت الله الحرام ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ۲۲ خرداد لغایت ۱۲ تیرماه سال جاری از ۱۸ ایستگاه پروازی عازم سرزمین وحی می شوند.