شناسهٔ خبر: 11145 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مطرح کرد؛

استقبال جامعه مهندسان استان قم از ابلاغیه وزیر راه وشهرسازی / رفع شائبه اعمال نفوذ دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی بر سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان

محسن بهشتی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با تاکید بر استقبال جامعه مهندسان این استان از ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع شرکت و نامزدی کارکنان سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان، تاکید کرد: ابلاغیه وزیر شائبه اعمال نفوذ دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی را بر سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان از بین می‌برد.

محسن بهشتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی در بیان نقطه‌نظرات خود راجع به ابلاغیه تازه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع شرکت و حضور سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان، شورای انتظامی و بازرس سازمان، گفت: منع کارکنان شاغل در وزارت کشور، شهرداری‌ها، استانداری‌ها و شورای‌اسلامی شهر و روستا از نامزدی و شرکت در انتخابات هیات‌مدیره سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان در حالی صورت گرفته است که پیش‌تر کارکنان وزارت راه و شهرسازی از شرکت در انتخابات منع شده بودند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: شرکت و حضور کارکنان سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی این شائبه را ایجاد می‌کرد که نظر دولتی و حاکمیتی خود را بر سازمان نظام مهندسی استان‌ها که یک NGO ست اعمال می‌کنند. این ابلاغیه حرکت خوبی است برای اینکه این شائبه از بین برود. در عین حال یک حرکت بسیار خوبی است برای واقعی کردن غیردولتی و غیرحاکمیتی کردن سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و مراکزی که تصمیم‌گیری‌های آنها روی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تاثیرگذار است.

بهشتی با اشاره به تجربه ناموفق همزمانی دو مسئولیت در استان قم از معاون استانداری که همزمان مسئولیت ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان را در این استان برعهده داشتت به عنوان نمونه ناموفق نام برد و افزود: در حال‌حاضر در استان قم با ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در شورای شهر و مجموعه شهرداری و مجموع استانداری کسی کاندید نشده است که بخواهد در این برهه از زمان رد صلاحیت شود، اما قطعا در استان‌های دیگر این موضوع وجود دارد و از استان‌های دیگر چنین اخباری رسیده است.

-----------------------------------------------------------------------------------

برای مشاهده ابلاغیه جدید وزیر راه و شهرسازی در راستای

استقلال سازمان‌های نظام مهندسی اینجا را کلیک کنید.

-----------------------------------------------------------------------------------

وی با مثبت ارزیابی‌کردن ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی بر رفع ابهاماتی که حضور همزمان در سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی در سازمان نظام مهندسی ساختمان دارد تاکید کرد و گفت: در استان قم جامعه مهندسی از این بخش‌نامه و ابلاغیه جدید وزیر راه و شهرسازی استقبال کرده‌اند. همچنین اعضای شورای مرکزی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها نیز پیش‌تر و قبل از ابلاغیه وزیر، آسیب‌ها را شناسایی کرده بودند و با این ابلاغ به آنچه که به عنوان نقطه آسیب شناخته می‌شد پاسخ داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اعلام این مطلب که این ابلاغیه می‌تواند همزمان با انتقاداتی نیز همراه باشد گفت: حاشیه‌های نظام مهندسی ساختمان با ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی پایان می‌پذیرد و ما مجری ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی هستیم. /