شناسهٔ خبر: 11151 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس مطرح کرد؛

ابلاغیه اخیر نشان‌دهنده نگاه خردورزانه به مسایل ساخت و ساز است/ انتقادها کمتر می‌شود

هوشنگ عشایری مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اظهار خرسندی از ابلاغیه جدید وزیر مبنی بر منع نهادهای عمومی و سازمان‌های دولتی از شرکت در انتخابات هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، شورای انتظامی و انتخاب بازرسان سازمان، ضمن تاکید بر خردورزانه بودن این ابلاغیه گفت: ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی تیغ تیز انتقاد از اعمال حاکمیت و دولت را بر نظام ساخت و ساز کُند می‌کند.

هوشنگ عشایری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی در بیان نقطه‌نظرات خود راجع به ابلاغیه تازه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع شرکت و حضور سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان، شورای‌انتظامی و بازرسان سازمان، گفت: یکی از انتقاداتی که همواره و در طی سالیان متمادی، جامعه‌مهندسی از مجموعه فرایند توزیع کار در مجموعه مهندسی ساختمان وارد می‌کردند این بود که افراد صادر‌کننده پروانه اعم از پروانه اشتغال به فعالیت که صدور آن توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌گیرد و چه نهاد صادرکننده پروانه ساختمانی که شهرداری‌ها هستند و همچنین حوزه معاونت عمرانی استانداری، تصمیم‌گیران حوزه ساخت و ساز در کشور هستند که این نقد همواره وجود داشت و تیغ انتقاد تند جامعه نیز بر گردن این سازمان‌ها و نهادهای مردمی بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس افزود: همواره این انتقاد بر دوش سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی بود و در اذهان عمومی وجود داشت که سازمان‌های نظام‌مهندسی که مدیران دولتی و نهادهای‌مردمی دست‌اند‌رکار آن هستند کار را به گونه‌ای پیش می‌برند که تصمیمات در حوزه نظام مهندسی ساختمان را به سمت و سوی تشکل‌‌های دولتی و حاکمیتی می‌برند.

----------------------------------------------------------------------------------

برای مشاهده ابلاغیه جدید وزیر راه و شهرسازی در راستای

استقلال سازمان‌های نظام مهندسی اینجا را کلیک کنید.

-----------------------------------------------------------------------------------

عشایری با اظهار خرسندی از ابلاغیه وزیر تاکید کرد: نگاه وزیر راه و شهرسازی نشان می‌دهد که نگاهی کاملا خردورزانه دارد و در این راستا وظایف تشکل‌های حرفه‌ای برعهده بخش‌های دولتی که دست اندر کار و مجری هستند واگذار نمی‌شود. ما به عنوان کارکنان بخش‌های دولتی با وارد نشدن در بحث سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان انتخابات را تحت‌الشعاع نگاه سازمانی خود قرار نداده و در راستای تحقق اهداف سازمانی خود گام برمی‌داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با تاکید بر این که سلامت انتخابات در این دوره بسیار بیشتر از دوره‌های پیشن است افزود: هر چقدر قدرت ابزار تصمیم‌گیری در تشکل‌های خصوصی کمتر باشد اثرات مطلوب‌تری دارد. معتقدم اگر از مجموعه سه قوا هیچگونه ورودی به سازمان‌های نظام مهندسی استان صورت نگیرد حرکت و شروع خوبی است.

وی در پایان گفت: منع حضور نمایندگان مجلس شورای اسلای در سازمان‌های نظام مهندسی، این سازمان را از تمامی جنبه‌ها عاری از نفوذ قدرت به یکی از بزرگترین تشکل فنی و مهندسی خصوصی می‌کند. /