شناسهٔ خبر: 111514 - سرویس استان‌ها

در 3ماهه نخست امسال

۱۴ هزار و ۷۴۷ برگ گواهی معاینه فنی برای خودروهای سنگین در قزوین صادر شد

رشد 16 درصدی مراجعه خودروهاي سنگین به مراکز معاینه فنی در سال ۱۴۰۰ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از صدور ۱۴ هزار و ۷۴۷ برگ گواهی معاینه فنی برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین طی فصل بهار سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، علیرضا معیری‌پور گفت: در این مدت ۱۸ هزار و ۷۰۱ خودروی سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی این استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۴۷ خودرو در مراحل اول و دوم قبول و ۳ هزار و ۹۵۴ مورد رد شدند.

وی اضافه کرد:خودروهایی که نتوانند در معاینات نمره قبولی را کسب کنند مجاز به دریافت بارنامه جهت حمل بار و صورت وضعیت جهت نقل و انتقال مسافر در جاده ها نخواهند بود.

معیری‌پور از رشد ۴ درصدی صدور گواهی معاینه فنی طی این مدت خبر داد و اضافه کرد:مراکز معاینه فنی به منظور افزایش ایمنی تردد و کاهش میزان آلودگی هوا به صورت مکانیزه کنترل فنی خودروهای سنگین  را انجام می‌دهند تا در صورت نبود نقص فنی گواهی معاینه فن برای آن خودرو صادر شود.

معاون حمل و نقل اداره کلراهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود:در این مراکز علاوه بر بازدید های ظاهری مانند کیفیت آج لاستیک‌ها، چراغ ها و کمربند و در و شیشه ها، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومترشمار و تست نور برای خودروها انجام می‌شود.

استان قزوین دارای ۵ مرکز معاینه فنی برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین است که زیر نظر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعالیت می کنند و از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ بازدید از عملکرد آنها توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.