شناسهٔ خبر: 111532 - سرویس استان‌ها

در راستای بررسی طرح‌های عمرانی نطنز، بادرود و قمصر انجام پذیرفت؛

بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از طرح های عمرانی شمال اصفهان

بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از طرح های عمرانی شمال اصفهان رییس و از اعضای کمیسیون عمران مجلس برای بررسی طرح‌های عمرانی نطنز، بادرود و قمصر، به استان اصفهان آمدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ رییس و جمعی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بازدید از طرح‌های عمرانی (نطنز، قمصر و بادرود) به استان اصفهان آمدند.  

در این سفر که با سرپرستی محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان، رؤسای راه و شهرسازی شهرستان های نطنز و کاشان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، اعضای کمیسیون را در این سفر یک روزه همراهی می‌کنند.  

در جریان این سفر از پروژه‌های تقاطع قمصر، تقاطع مجتمع احمدی روشن نطنز، جاده بادرود به کاشان، میدان ترگل بادرود، مسیر جاده خالدآباد- ده آباد و سه راهی فمی – متین آباد، مدارس بنیاد علوی و بنیاد برکت بادرود، سه راهی عباس آباد و ایستگاه راه آهن این شهر بازدید بعمل آمد.  

نشست با شهرداران و مسئولین محلی شهر بادرود و بازدید از جاده پیام نور، بافت فرسوده، بازارچه و تیرپارک شهر نطنر و بخش قمصر از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه به استان اصفهان بود.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت پروژه هایی که در این سفر مورد بازدید قرار گرفت اظهار داشت: محور بادرود به کاشان از جمله پروژه هایی بود که بررسی و بازدید شد، این مسیر ترانزیت بوده و تکمیل ۲۶ کیلومتر آن بر عهده استان اصفهان است.  

 وی افزود: در سنوات گذشته ۱۸ کیلومتر آن در حوزه نطنز احداث شده و مابقی دارای پیشرفت قابل توجه است، به لطف خدا در سال جاری این محور به بزرگراه تبدیل می‌شود.  

شاهسوندی در خصوص جاده پیام نور شهر نطنز اذعان داشت: ابتدای طرح دوبانده شدن نطنز تا سایت هسته‌ای است که عملیات نقشه برداری، طراحی و اخذ مجوزات آن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام شده است و پروژه به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل محول شده است.  

 حامد موحدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز در خصوص وضعیت پروژه‌های بازآفرینی شهری این شهرستان که در سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به شهرستان نطنز مورد بازدید، بررسی و رفع مشکل قرار گرفت اظهار داشت: محدوده مصوب بافت فرسوده شهر نطنز حدود ۹۰ هکتار، شهر بادرود حدود ۷۰ هکتار و شهر خالدآباد حدود ۱۵ هکتار است.  

وی افزود: در این رابطه تفاهم نامه تامین قیر جهت بهسازی و آسفالت معابر بافت فرسوده این شهرستان با شهرداری‌ها تنظیم شده و در شرف تخصیص است.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز بیان داشت: بازارچه نطنز داخل محدوده بافت فرسوده است که از یک سو با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان عملیات اجرایی آن آغاز شد و با توجه به اینکه ۵۰۰ میلیون تومان دیگر برای این پروژه اعتبار تخصیص داده شده است در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار است.  

وی گفت: از سویی دیگر این بازارچه با اعتبار شهرداری نطنز در حال اجرا بوده که برای تکمیل نیازمند تامین اعتبار لازم است.