شناسهٔ خبر: 111544 - سرویس استان‌ها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

راه آهن مشهد، بجنورد، گرگان در دستور کار کلان کشور است

راه آهن خراسان شمالی وزیر راه و شهرسازی گفت: پیگیری احداث راه آهن مشهد، بجنورد، گرگان در دستور کار کلان کشور است که احداث آن می تواند تاثیر خوبی در تمامی حوزه ها در استان داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، رستم قاسمی در جلسه شورای هماهنگی راه وشهرسازی خراسان شمالی که در بدو ورود به استان خراسان شمالی و با حضور دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اظهار کرد: در سفر هیأت دولت به استان با اعتبارات خوبی که در بخش های مختلف دیده شده و با اعتبار پیش بینی شده در بخش راههای استان تحول خوبی در حوزه حمل و نقل استان ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه موضوع مسکن یکی از موضوعات جدی خانوارها است، افزود: بخش زیادی از درآمد خانوارها در مسکن هزینه می شود لذا باید اهتمام جدی در این حوزه ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی استانی محروم و با درآمد پایین است، خاطر نشان کرد: باید تعداد واحدهای در حال ساخت در این استان افزایش پیدا کند و اگر این اتفاق رخ دهد اجاره مسکن هم کاهش می یابد.

وی در ادامه افزود: سیاست دولت سیزدهم تقویت مناطق محروم است و در تمامی سفرها مصوبات خوبی برای بهبود کیفیت زندگی مردم در تمامی حوزه ها مصوب می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه از احداث بیش از ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار و ۱۷۴ واحد نهضت ملی مسکن در قالب پروژه های مختلف با درصد پیشرفت فیزیکی ۸ درصد تا ۵۵ درصد در استان در حال احداث هستند.

وی به تعداد ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۸ هزار و ۵۷۵ متقاضی در این طرح در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۳ هزار و هفتاد متقاضی تایید نهایی و ۵ هزار و ۵۹۹ متقاضی واریز وجه کردند.

قاسمی افزود: زمین برای ساخت ۴۱ هزار و ۷۰۴ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان تامین شده است و به این لحاظ از مناطق پیشرو در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: اکنون بیش از ۵۷۵ هکتار زمین ملی و نیز توافقی برای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در شهرهای استان تامین شده است.

قاسمی اظهار داشت: براساس ارزیابی انجام شده، خراسان شمالی از استان های برتر کشور در موضوع تعیین تکلیف متقاضیان اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و توانسته ۹۶ درصد از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان را تعیین تکلیف کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون تخصیص پروژه مسکن به سه هزار و ۷۴۵ نفر انجام شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شاخص های مسکن متقاضی مسکن در سطح استان زیاد است، تصریح کرد: متاسفانه درآمد خانوارها در این استان پایین است و توان و آورده مالی برای ثبت نام مسکن ندارند که امیدواریم در این زمینه توجه ویژه ای به استان خراسان شمالی شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی یکی از خواسته های مهم این حوزه را اختصاص اعتبار جهت آماده سازی مسکن مهر عنوان کرد و گفت: در استان ۲ هزار واحد مسکن مهر با مشکل مواجه است که امیدواریم در این زمینه به استان محروم ما نگاه ویژه شود.