شناسهٔ خبر: 111551 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری:‌

جاده منتهی به شهرک لبد رهبری به مرحله شن‌ریزی و زیرسازی رسید / ساخت جاده منتهی به لبد کوهرنگ در گرمای بالای ۳۰ درجه با سرعت ادامه دارد

شن‌ریزی و زیرسازی جاده لبد بازفت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: گروه‌های راهداری با استقرار در منطقه لبد بخش بازفت شهرستان کوهرنگ و با وجود دمای بالای ۳۰ درجه تلاش می‌کنند تا با توجه به دستور رییس‌جمهور برای تسریع در خدمت‌رسانی به مردم منطقه، این جاده را هر چه زودتر آماده و شیرینی خدمت را به اهالی بازفت و لبد هدیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری) مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عملیات ساخت جاده منتهی به شهرک لبد رهبری به مرحله زیراساس و شن‌ریزی رسیده است، گفت: تمام نیروهای راهداری بخش بازفت برای سرعت بخشی در ساخت این جاده به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

روح‌الله غلامی افزود: عملیات زیرسازی بخشی از جاده منتهی به شهرک لبد رهبری پس از سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به این شهرک در ششم خرداد امسال و بنا به مصوبه این سفر در دستور کار قرار گرفت که با تاکید رییس‌جمهور در سفر به لبد و دیدار با مردم این منطقه، در حال حاضر این عملیات با سرعت بیشتری در حال اجراست.

وی به پایان یافتن مرحله زیرسازی و آماده شدن بستر در این جاده چهار کیلومتری اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر با فعالیت چهار دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی، مرحله حمل مصالح زیراساس و اجرای آن در این جاده آغاز شده است.

غلامی یادآور شد: با توجه به آنکه برای دپوی مصالح نیاز به یک معدن قرضه در منطقه وجود داشت، هماهنگی‌های لازم در این باره انجام شد و هم‌اکنون با فعال شدن این معدن و استقرار تجهیزات، کار حمل مصالح به خوبی به پیش می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری به هماهنگی انجام شده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای پیوستن تعدادی ماشین‌آلات به گروه راه‌سازی در لبد اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش تعداد کامیون‌ها و ماشین‌آلات می‌تواند روند اجرای زیراساس و آماده شدن آن برای حضور غلتک و آب‌پاش را  سرعت دهد و این جاده را تا یک هفته دیگر به مرحله اساس و روسازی برساند.

وی، آماده شدن پیش‌ساخته‌ها برای تکمیل پل در منطقه بالادست شهرک لبد رهبری را نیز از دیگر اقدامات راهداری برای خدمت‌رسانی به مردم منطقه بیان کرد و افزود: جاده‌سازی در این منطقه تنها تا شهرک لبد رهبری منتهی نخواهد شد و برنامه برای اجرای ۲ کیلومتر جاده در بالادست شهرک نیز در دستور کار قرار دارد.

غلامی وضعیت کار نیروهای راهداری در گرمای منطقه بازفت را نیز یادآور شد و گفت: با وجود این شرایط باز هم از همه توان برای سرعت بخشی به اجرای این طرح و برخورداری شهرک لبد رهبری و روستاهای بالادست از جاده آسفالته، استفاده خواهد شد.

وی همچنین به آماده بودن پیمانکار و مهیا شدن دستگاه‌ها و تجهیزات برای ورود به مرحله آسفالت‌ریزی نیز اشاره کرد و افزود: رایزنی‌ها برای رفع تعارضات مربوط به این بخش نیز در حال انجام است که امید می‌رود تا پیش از تکمیل عملیات روبنایی جاده لبد، بخش تولید آسفالت نیز آماده کار شود.

آیت‌الله رئیسی به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خرداد در بیست و چهارمین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

رییس‌جمهور در بخشی از برنامه خود پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ به روستایی در یکی از دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق این شهرستان به نام لبد رفت و با مردن آن دیدار و گفت‌وگو کرد.

لبد در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.