شناسهٔ خبر: 111556 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح پروژه‌های استان خراسان شمالی مطرح کرد:

اختصاص ۴هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های استان خراسان شمالی/ایجاد اشتغال و امید آفرینی در سطح استان با ساخت مسکن و راهسازی

وزیر راه و شهرسازی- خراسان شمالی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ما خادم مردم هستیم گفت: ۴هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده است که با انجام عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی و راهسازی ، بتوانیم شاخص‌های استان را در کشور بالاتر ببریم .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر به استان خراسان شمالی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های این استان گفت: ما خادم مرم هستیم، مدیران کشور در هر سطوحی که هستند این را باید به خود تلقین کنند که مردم  رئیس هستند و ما مرئوس هستیم و اگر کاری انجام می دهیم به نیت خادمی مردم انجام دهیم.

وی افزود: لذا مراجعات مردم را با این دیدگاه باید انجام داد.حکومت دینی و جهادی یعنی همین که مدیران خود را ارباب ندانند، من ازهمه همکاران خودم در وزارت راه و شهرسازی خواهش می کنم با این دیدگاه خدمتگزاری مردم را در دستور کار خود قرار دهند .

 وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: من روستازاده هستم و در روستایی که سال‌ها آسفالت نداشت، زندگی کرده‌ام  و طعم سخت تردد مردم به شهر برای تامین نیازهای ضروری را از نزدیک شاهد بوده و لمس کرده ام. من برای راه های روستایی کشور بسیار اهمیت قائل هستم  و به این منظور سعی شده  برای روستاهای کشور امکاناتی در نظر گرفته شود.

قاسمی ادامه داد: اقدامات خوبی در استان‌های محروم کشور صورت گرفته است و تصمیم گرفته‌ایم شرایط برای زندگی روستائیان را بهبود ببخشیم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، مردم  راه می خواهند و راه‌های ارتباطی یکی از نیازهای جدی مردم است.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه برای استان خراسان شمالی در حوزه راه‌ اعتبارات خوبی دیده شده است، گفت: برای استان در حوزه راه حدود ۴هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر استانی رئیس جمهور پیش بینی شده است و این میزان اعتبار به جز اعتبارات ملی است که در پروژه های مختلف استان دیده شده است.

وی ادامه اداد: هزار میلیارد تومان اعتبار نیز فقط برای راه های روستایی لحاظ شده است و خود وزارت راه و شهرسازی نیز کمک خواهد کرد تا یک اتفاق  خوب در راه‌های روستایی بیفتد و  از همکاران وزارت راه و شهرسازی تقاضا دارم با روحیه جهادی و سرعت کار انجام شود.

قاسمی در مورد اقدامات انجام شده درحوزه مسکن استان خراسان شمالی گفت: خوشبختانه با ابتکار خوبی که ازسوی مدیر کل راه و شهرسازی استان انجام شده است امروز به میزان ۲ سال سهمیه ساخت مسکن عملیات اجرایی آغاز شده است .

وی با اشاره به اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در حوزه زیرساخت و راهداری و همین طور مسکن در استان خراسان شمالی  خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد مسکونی در سطح استان آغاز شده است که تقریبا اکثر شهرهای استان را در برمی گیرد که ان‌شاءالله با یک حرکت جهادی،استان تبدیل به یک کارگاه بزرگ خواهد شد و ساخت مسکن و راهسازی در استان با ایجاد اشتغال، موجب امید آفرینی دربین مردم می‌شود.

قاسمی در پایان با اشاره به اقدامات در حال انجام در حوزه راهسازی و مسکن در استان ابراز امیدواری کرد که استان خراسان شمالی از شاخص های کشوری در جایگاهی بالاتر قرار گیرد .