شناسهٔ خبر: 111559 - سرویس استان‌ها

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان توضیح داد: 

آخرین وضعیت رینگ‌های کمربندی شهرستان گلپایگان

بهزاد شاهسوندی اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر عملیات راهسازی تا حد اجرای بیس کمربندی وانشان انجام شده گفت: عملیات تکمیل ابنیه فنی این پروژه در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزات راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به منظور بازدید از پروژه‌های راهسازی شهرستان گلپایگان به این شهرستان عزیمت کرد، و به بررسی مسائل و مشکلات اجرایی این پروژه‌ها پرداخت.  

وی ضمن تشریح وضعیت رینگ‌های کمربندی شهرستان گلپایگان اظهار داشت: این طرح تحت عنوان باند دوم دامنه- خوانسار- گلپایگان به طول ۹۵ کیلومتر بوده که در شهرستانهای خوانسار و گلپایگان واقع شده است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص عملیات صورت گرفته برای این پروژه در شهرستان گلپایگان اذعان داشت: احداث پل ساسان و سه کیلومتر از مسیر تا ابتدایی روستای وانشان در سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسیده است.  

وی ادامه داد: هم اکنون کمربندی وانشان به طول ۳.۵ کیلومتر و به صورت چهار خطه طی قراردادی به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در دست اجرا بوده که شامل خاکبرداری پنج کیلومتر از کنارگذر خوانسار و تکمیل کمربندی وانشان است.  

شاهسوندی افزود: در حال حاضر عملیات راهسازی تا حد اجرای بیس کمربندی وانشان انجام شده و عملیات تکمیل ابنیه فنی آن در دست انجام بوده که شامل دو دستگاه تقاطع غیر همسطح در ابتدا و انتهای محور است.  

وی در خصوص وضعیت کنارگذر گلپایگان توضیح داد: کنارگذر یارینگ گلپایگان به طول ۴۲ کیلومتر است که از سمت خوانسار شروع می‌شود و از طرف شرق به پلیس راه گلپایگان - میمه و جاده خمین - کمربندی سعیدآباد و از سمت غرب مجدداً به جاده خوانسار متصل می‌شود.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در این کنارگذر فقط ۶ کیلومتر از آن (کمربندی سعیدآباد)، به صورت چهار خطه و در حد اجرای عملیات بیس راهسازی شده و مابقی آن به علت عدم تامین منابع مالی متوقف شده است که ان شاءالله در ابلاغ اعتبار از طرف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.  

وی گفت: محور گلپایگان به خمین نیز در قالب طرح باند دوم دامنه- خوانسار- گلپایگان و به طول ۱۰ کیلومتر در سال‌های گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.