شناسهٔ خبر: 111578 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

هوا در بیشتر نقاط کشور گرم‌تر می‌شود

گرمای هوا کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دمای هوا تا اواسط هفته در بیشتر نقاط کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز سوم تیرماه و روزهای آتی اعلام کرد.

وی افزود: امروز جمعه از غلظت گرد و خاک موجود در نیمه غربی، نواحی مرکزی و شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود. 

گودرزی خاطر نشان کرد: امروز و فردا در برخی نقاط مثل سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق هرمزگان، ارتقاعات البرز مرکزی و شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: روز یکشنبه همین شرایط در آذربایجان‌های شرقی و غربی رخ می‌دهد و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آتی در اکثر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر شنبه و طی روز یکشنبه مجددا شرایط برای خیزش گرد و خاک در کشور عراق مهیا شده، این گرد و خاک به مناطق غربی کشور منتقل می‌شود و به دنبال آن کیفت هوا کاهش می‌یابد.

به گفته گودرزی، از بعد از ظهر روز یکشنبه تا اواخر هفته در نیمه شرقی و مرکزی کشور وزش بادهای شدید و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان  هواشناسی اظهار کرد: تا اواسط هفته آینده نیز در اکثر مناطق کشور افزایش دما را خواهیم داشت و هوا در بیشتر نقاط گرم‌تر می‌شود.

وی آسمان امروز تهران را صاف و گاهی همراه با وزش باد شدید اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای امروز تهران به ۳۷ درجه بالای صفر خواهد رسید.