شناسهٔ خبر: 111600 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

افزایش گرمای هوای تهران طی روزهای آینده/ ورود سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور

هوا شناسی - آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی از گرمتر شدن هوای پایتخت طی روزهای آتی و ورود سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز، شنبه، چهارم تیرماه با ورود سامانه بارشی در مناطقی از آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد را خواهیم داشت. 

وی از افزایش شدت بارش‌ها در روز یکشنبه خبر داد و عنوان کرد: فردا گستره بارش‌ها مناطقی از اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه را در بر می‌گیرد و این وضعیت برای روز دوشنبه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و ارتفاعات البرز تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: بر اثر فعالیت این سامانه بارشی، برای روز یکشنبه در مناطقی از گیلان، مازندران و ارتفاعات استان‌هایی همچون قزوین، البرز و تهران نیز رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت. 

گودرزی با اشاره به وضعیت آب و هوای جنوب کشور طی چند روز آینده گفت: از امروز تا روز دوشنبه برای جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان با توجه به جریانات گرم و مرطوب جنوبی که در این مناطق وجود دارد، اغلب در بعداز ظهرها و شب‌ها رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی از خیزش گرد و خاک در کشور خبر داد و عنوان کرد: از امروز بعدازظهر تا روز دوشنبه به تناوب شرایط برای خیزش گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از نوار غربی کشور و به تدریج مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز فراهم است و این مناطق با کاهش کیفیت هوا مواجه می‌شوند.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از بعداز ظهر یکشنبه تا پایان هفته در نوار شرقی کشور به ویژه شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور افزایش سرعت وزش باد را خواهیم داشت، اظهار کرد: این وضعیت در برخی از مناطق منجر به خیزش گردوخاک و سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

گودرزی برای امروز آب‌های شمال خلیج فارس و تا روز سه‌شنبه آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز را مواج و متلاطم پیش‌بینی کرد و گفت: به لحاظ دمایی نیز توده هوای نسبتا گرم تا پنج روز آینده در کشور مستقر است و هوا در بیشتر نقاط کشور گرمتر می‌شود. 

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تهران برای امروز آسمانی صاف و گاهی وزش باد را تجربه خواهد کرد و بیشینه دما به ۳۷ درجه می‌رسد، همچنین پایتخت در روزهای آتی هوای گرمتری خواهد داشت.