شناسهٔ خبر: 111613 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اعلام کرد:‌

اجرای نهضت ملی مسکن با رویکرد حمایت از حقوق عمومی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: استفاده از اراضی دولتی براساس ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری جهت حمایت از حقوق عمومی و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی در اجرای نهضت ملی مسکن تبیین شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) سیدمحسن حمزه‌لو در نشست شورای حفظ بیت‌المال که با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان ارومیه و جمعی از مدیران استانی برگزار شد به ضرورت ‌سیاست‌گذاری و هماهنگی در استفاده اصولی از اراضی ملی تاکید کرد و گفت: اجرای سریع و با کیفیت طرح‌های نهضت ملی مسکن همسو با رعایت حقوق عمومی در پروژه‌های راه و شهرسازی برای بهره‌مندی مردم از خدمات گسترده مجموعه راه و شهرسازی در رأس برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

حمزه‌لو با بیان اینکه طرح‌های عمرانی حوزه راه و شهرسازی با حقوق بیت‌المال ارتباط مستقیم دارد، افزود: علاوه بر تحقق قانون جهش تولید مسکن به عنوان اصلی‌ترین سیاست کارآمد دولت مردمی، پروژه‌های راهسازی به طول ٢٠٢ کیلومتر کریدور بزرگراهی و راه اصلی، بازآفرینی شهری و احداث پروژه‌های ساختمانی دولتی در دست اجرا داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در آذربایجان‌غربی به صورت شبانه‌روزی در امر پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی فعالیت دارد.

حمزه‌لو همچنین بر ضرورت ارائه تدابیر و راهکارهای لازم برای حل مسئله صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت تاریخی شهر ارومیه تأکید کرد.

در این نشست، ضمن گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه بر لزوم صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و بیت‌المال تاکید شد و سپس هر یک از اعضای جلسه گزارشی از اقدامات خود در حوزه حفاظت و صیانت از حقوق بیت‌المال ارائه کردند.