شناسهٔ خبر: 111703 - سرویس استان‌ها

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خبر داد:

ثبت نام حدود ۱۲۹ هزار متقاضی سیستانی و بلوچستانی در سامانه ثمن

مهندس مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده است تاکنون ۱۲۸ هزار و ۸۰۸ متقاضی در شهرهای تحت پوشش این اداره کل در سامانه ثمن اقدام به ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، ابوالفضل مهدیار با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که با هدف تامین مسکن اقشار مختلف جامعه به ویژه دهک های پایین و ایجاد اشتغال اجرایی شده است، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار از مجموع کل ثبت نام کنندگان این طرح در استان ۲۷ هزار و ۳۸۵ متقاضی تایید نهایی شدند.

وی با اشاره به اهمیت تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن گفت: این اداره کل به منظور اجرای هر چه سریعتر این طرح در استان فراتر از برنامه پیش بینی شده یعنی زمین برای ساخت بیش از ۱۱۱ هزار واحد مسکونی تامین کرده است این درحالی است که در افق چهار ساله زمین برای ساخت ۹۶هزار و ۱۹۶ واحد مسکونی نیاز بود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: این استان هم اینک در صدر استان های برتر کشور در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد. 

مهدیار با اشاره به واحدهای مسکونی در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداه کل در قالب ساخت پنج هزارو  ۲۵۱ واحد با میانگین پیشرفت فیزیکی بیش‌از ۴۷ درصد و با گردش مالی بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سالجاری تحویل متقاضیان می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: برای متقاضیان جدید نیز زمین تامین،  سازنده انتخاب و پروژه ها در مرحله آغاز عملیات اجرایی است.