شناسهٔ خبر: 111753 - سرویس هوایی

آخرین وضعیت از اعزام حجاج ۱۴۰۱؛

اعزام حجاج بیت الله الحرام از ۴ ایستگاه پروازی با ۸ پرواز به سوی جده و مدینه منوره/ تعداد پروازهای حج سه‌شنبه شب به ۱۳۰ فروند خواهد رسید

اعزام حجاج-1401 برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در هفتم تیرماه، از چهار فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، شهید آیت الله صدوقی، شهدای بیرجند و ساری با ۸ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در روز سه‌شنبه هفتم تیر ماه ۱۴۰۱ عملیات رفت زائران بیت الله الحرام از چهار ایستگاه پروازی تهران، یزد، بیرجند و ساری با ۸ پرواز برقرار می شود.

براساس برنامه اعلام شده درهفدهمین روز عملیات حج زائران بیت الله الحرام با دو پرواز از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) عازم می شوند. اولین گروه از حجاج در ساعت ۲ و ۱۰ دقیقه بامداد به شماره پرواز ۱۵۶۰ به سوی مدینه منوره اعزام خواهد شد و گروه دوم نیز در ساعت ۱۱و۳۰ دقیقه روزسه شنبه به شماره پرواز ۱۵۶۲ عازم می شوند.

زائران استان یزد در سومین روز اعزام در هفتم تیرماه در ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه بامداد سه شنبه  به شماره ۱۵۶۶ از فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی به سوی مدینه منوره پرواز خواهند داشت و پرواز دوم از این استان در ساعت ۱۴ و۱۰ دقیقه ظهر سه شنبه به شماره پرواز ۱۵۶۸برقرار می شود.

در دومین روز از اعزام زائران استان‌ خراسان جنوبی اولین گروه حجاج این استان در ساعت ۶ و ۲۵ دقیقه صبح به شماره پرواز ۱۵۷۴ از فرودگاه بین المللی شهدای بیرجند به سوی جده اعزام می شود و گروه دوم از زائران در ساعت ۱۸ عصر سه شنبه با شماره  پرواز ۱۵۷۶ به سوی جده عزیمت خواهند کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»؛ در هفتم تیرماه زائران بیت الله الحرام با دو پرواز از فرودگاه بین المللی ساری عازم مدینه منوره می شوند بر اساس برنامه ریزی انجام شده پرواز اول در ساعت ۹ صبح سه شنبه به شماره پرواز ۱۵۷۰ صورت می گیرد و پرواز دوم در ساعت ۱۷و ۳۰ دقیقه عصر فردا به شماره پرواز ۱۵۷۲ به سوی مدینه منوره انجام خواهد گرفت.

گفتنی است در عملیات حج امسال قریب به ۴۰ هزار زائربیت الله الحرام از ۱۸ ایستگاه پروازی در مدت ۲۰ روز از تاریخ ۲۲ خرداد لغایت ۱۲ تیرماه سال جاری عازم سرزمین وحی می شوند و بیشترین اعزام از فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان و تبریز انجام می شود.