به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از استان قم، رئیس اداره نگهداری راههای این اداره کل ازعملیاتی شدن فازدوم طرح چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان- ساوه خبرداد.
عباس شکوری درتوضیحی تکمیلی درخصوص این خبر گفت: پروژه چهارخطه محور قدیم سلفچگان- ساوه، درزمره طرحهای عمرانی بود که با اجرای آن ضمن حذف سه نقطه پرتصادف، موجب تسهیل ترافیک و افزایش ضریب ایمنی دراین محور ترانزیتی شد.
وی محورقدیم سلفچگان- ساوه را به دلیل ترافیک ترکیبی از سویی و نقش کریدوری دراتصال استانهای شمالی با مرکز کشوراز سویی دیگر، از محورهای حائز اهمیت دربخش حمل ونقل جادهای دانست وافزود: طی سنوات گذشته درقالب طرحی عمرانی، نسبت به چهار خطه کردن و حذف سه نقطه پرتصادف شامل تقاطع جنداب، تقاطع تاج خاتون، پل راه آهن، دراین محور اقدام شد.
شکوری طول مسیر پروژه را ۴ کیلومترعنوان وتصریح کرد: با توجه به پی گیریهای به عمل آمده و مساعی مسئولان امر، فاز نخست پروژه طی سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گرفت.
رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم درخصوص عملیات تکمیلی طرح که درقالب فاز دوم تعریف شده بیان کرد: نظر به تسریع در هدایت ترافیک به باند دوم احداثی( باند رفت) وبرخی موارد اداری، اجرای فاز دوم با تاخیر و دراول تیرماه امسال عملیاتی شد.
عباس شکوری از مشخصههای فنی طرح چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان- ساوه درفاز دوم، به اجرای روکش آسفالت( لایه توپکا) اشاره و اضافه کرد: طی فاز دوم، تمامی مسیر ۴ کیلومتری پروژه با اجرای لایه توپکا، روکش آسفالت خواهد شد.
وی اعتبار تخصیصی فاز دوم را بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال دانست و بیان کرد: تمامی اعتبار این طرح ازمنابع درآمدی سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای تامین شده است.
شکوری بازه زمانی تکمیل پروژه را تا پایان تیرماه امسال اعلام و خاطر نشان ساخت: باعنایت به ترافیک چشمگیروترکیبی( غالبا نیمه سنگین) این محورترانزیتی، ان شالله بتوانیم تا نیمه تیرماه نسبت به تکمیل پروژه اقدام نماییم.
شایان ذکر است درطرح چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان- ساوه که طی سال ۱۳۹۹مورد بهره برداری قرار گرفت نسبت به اجرای روسازی، اساس، بیندر، تکمیل آبروها، شانه سازی،اصلاح شیب شیروانی، نصب تجهیزات ایمنی و ... با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اقدام شد.