شناسهٔ خبر: 111833 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری استان اعلام کرد:‌

افزایش 4/4 درصدی جابه‌جایی مسافران در سالجاری در استان چهارمحال و بختیاری

۴.۴ درصد افزایش جابجایی مسافر معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در بهار امسال ۶۵۰ هزار و ۶۹۰ مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی و با انجام ۱۰۶ هزار و ۳۶۶ سفر جابه‌جا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری) حسین مالکی، معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت : از این تعداد مسافر ۲۶۴ هزار و ۶۳۹ مسافر با ۱۰.۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل به‌صورت برون‌استانی و ۳۸۶ هزار و ۵۱ مسافر با ۰.۶ (ششم دهم) درصد رشد به‌طور درون‌استانی جابجا شدند.

مالکی تصریح کرد: در این مدت ۲۸۵ هزار و ۴۳۲ مسافر وارد چهارمحال و بختیاری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۷ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۸۲۶ دستگاه انواع خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از این تعداد ۲۴۵ دستگاه اتوبوس، ۶۵۶ دستگاه مینی‌بوس و ۹۲۵ دستگاه سواری است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون میانگین عمر اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی استان ۱۲ سال، مینی‌بوس‌ها ۲۹ سال و سواری‌ها ۱۱ سال است.

وی گفت: به‌همین منظور اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای بازسازی این ناوگان ۹۸ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۴ دستگاه اتوبوس و ۱۳۸ میلیارد ریال تسهیلات به ۶۹ دستگاه مینی‌بوس از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و با بازپرداخت ۶۰ ماهه پرداخت می‌شود.

مالکی تاکید کرد: همچنین ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل دو مجتمع بین‌راهی در چهارمحال و بختیاری با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد اختصاص داده شد.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.