شناسهٔ خبر: 111853 - سرویس وزارتی

رستم قاسمی در مجمع جهانی شهری در لهستان حاضر شد؛

مذاکره وزیر راه و شهرسازی با مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد

ببینید | رستم قاسمی، به عنوان رئیس کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران، امروز برای شرکت در یازدهمین اجلاس مجمع جهانی شهری (World Urban Forum) وارد لهستان شد و با مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد مذاکره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در حاشیه یازدهمین اجلاس مجمع جهانی شهری در شهر کاتوویتس لهستان در دیدار و مذاکره با میمونا محد شریف، مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد با اشاره به بحران های امروز جهانی در حوزه سکونت‌گاه ها، شناسایی، هم یاری و همراهی همگان در برابر این‌بحران ها را مقدمه ای برای آینده بهتر بشر اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن یادآوری تحریم‌های ناعادلانه و نامشروع تحمیل شده به جمهوری اسلامی ایران و اینکه اراده ملت ایران قوی تر از هر تحریمی است، بیان داشت: با این وجود ایران شاهد حضور انبوه مهاجران و اسکان آنها در ایران بوده است.

وی با تشریح مراحل اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در ایران برای ساخت واحدهای مسکونی افزود: هدف این طرح تامین مسکن مناسب و درخور است و می تواند در تجارب کشورهای عضو هبیتات مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی برای توسعه همکاری های بین الملل در حوزه مسکن آمادگی دارد و امیدواریم که با همکاری و همفکری میان تمامی ذی نفعان ، آرمان تامین سرپناه مناسب برای تمامی ابنای بشر فراهم آید.

همچنین در این دیدار میمونا محد شریف، مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد، نقش ایران را در هبیتات بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: ایران کشوری اثر گذار بر سایر کشورها بوده و می‌تواند سرپرستی کشورهای همجوار را در این پروژه برعهده گیرد.

شریف پس‌ از امضای موافقت‌نامه همکاری با وزیر راه و شهرسازی، این موافقت‌نامه را نقطه آغازی برای انجام پروژه‌های مشترک متعدد میان ایران و سازمان ملل دانست.

در پایان دو طرف گسترش همکاری‌های مشترک میان کشور ایران و سازمان ملل از سوی دو طرف تاکید شد.

اجلاس وزرای عضو هبیتات با حضور ۳۰ وزیر و ۲۲ معاون وزیر در کاتوویتس لهستان تشکیل شده بود که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد.

دیدار با مقامات و همتایان لهستانی و مذاکره در خصوص توسعه همکاری‌ها از دیگر موضوعاتی است که در سفر وزیر راه و شهرسازی کشورمان به آن پرداخته می شود.

مجمع جهانی شهری مهمترین مجمع جهانی در حوزه شهرسازی پایدارو اسکان بشر در سطح بین المللی است که در سال ۲۰۰۲ توسط برنامه اسکان بشر ملل متحد پایه گذاری شد.

یازدهمین اجلاس این مجمع از تاریخ ۶ تیرماه لغایت ۹ تیرماه با دستور کار «شکل دهی شهرهایمان برای آینده بهتر شهری» از پنجم تا نهم تیرماه  امسال در شهر کاتوویتس لهستان با شرکت مقامات بلندپایه از کشورهای گوناگون و همچنین صاحبنظران و حرفه مندان حوزه شهرسازی و اسکان بشر از مناطق مختلف جهانی برگزار می شود.