شناسهٔ خبر: 111869 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد؛

ارتقای ایمنی یکهزار کیلومتر از جاده‌های سیستان و بلوچستان/ فعالیت ۹۳۱ دستگاه اتوبوس به منظور جابه‌جایی مسافران تابستانی

شیرین شدن کام مردم سیستان و بلوچستان در آستانه نوروز با زیر بار ترافیک رفتن ۲۱ کیلومتر باند دوم در محور زابل- زاهدان مدیرکل‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان فعالیت‌های این اداره کل در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران تابستانی را تشریح کرد و از ارتقای ایمنی یکهزار کیلومتر از جاده‌های استان خبر داد.

ایوب کرد، مدیرکل‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته با توجه به دو سال محدودیت‌های کرونایی در سال جاری شاهد آمار قابل توجهی در سفرهای تابستانی و همچنین اربعین حسینی خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاشمان را برای ارائه خدمات مطلوب و سفرهای ایمن مسافران به‌کار می‌گیریم، عنوان کرد: در این راستا با پلیس راه، هلال احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسانی در محورهای مواصلاتی جلسات هماهنگی را برگزار کردیم.

مدیرکل‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در همین راستا در حوزه راهداری برنامه‌ریزی شده است تا گشت‌های راهداری در همه محورهای تحت پوشش حضور فعال داشته باشند، گفت: لکه‌گیری محورهای مواصلاتی، روکش آسفالت محورهای شریانی، اصلاح شیب شیروانی و نصب علائم ایمنی در دستور کار قرار گرفته است.

کُرد افزود: در حوزه حمل و نقل و بخش مسافری با توجه به وجود سه پایانه مسافری در شهرستان‌های زابل، زاهدان و سراوان برنامه‌ریزی شده است طرح کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی پیش از سفر و همچنین در طول محورهای مواصلاتی در دستور کار قرار گیرد که افزایش ایمنی سفر را در فصل تابستان برای ناوگان حمل و نقل عمومی شاهد باشیم.

وی تعداد ناوگان عمومی فعال به منظور خدمات‌رسانی به مسافران تابستانی را اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۹۳۱ دستگاه اتوبوس فعال، یکهزار و ۴۶۹ دستگاه مینی بوس، ۷۷۳ دستگاه سواری و همچنین دو هزار ۳۴۵ راننده فعال در استان آماده ارائه خدمات به هموطنان در این ایام هستند.

به گفته کرد همچنین در ایام شروع فصل تابستان تعداد ۲۹۵ نفر راهدار و ۱۴۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در محورها جهت سفر ایمن برای کاربران جاده‌ای مستقر خواهند بود.

مدیرکل‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان ارتقای ایمنی محورها را اولویت مهم این اداره کل خواند و اظهار کرد: در این راستا از ابتدای سال جاری تا کنون برای یک هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی اقداماتی جهت ارتقای ایمنی عبور و مرور و همچنین آگاهی دادن به استفاده کنندگان انجام شده است و در ایام تابستان نیز با استفاده از ظرفیت اکیپ امانی خط کشی به صورت مستمر در دستور کار این اداره کل قرار دارد.