شناسهٔ خبر: 111919 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه های استان فارس خبر داد:

انجام بیش از هفت هزار پرواز در سه ماه نخست امسال/ عمان در صدر پروازهای خارجی فرودگاه شیراز

فرودگاه شیراز مدیرکل فرودگاه های استان فارس با اعلام افزایش پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز گفت: در سه ماهه نخست امسال هفت هزار و ۳۶ پرواز در ۳۴ مسیر داخلی و خارجی توسط شرکت‌های هواپیمایی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا کریم آقایی مدیرکل فرودگاه های استان فارس از افزایش پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال هفت هزار و ۳۶ پرواز در ۳۴ مسیر داخلی و خارجی توسط شرکت‌های هواپیمایی انجام شده است.

کریم آقایی اظهار کرد: پروازهای سه ماهه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی ضمن اشاره به آمار اعزام و پذیرش مسافران در سال جاری عنوان کرد: ۷۰۳ هزار و ۹۹۸ مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شیراز جابه‌جا شده‌اند که این میزان نشان‌دهنده رشد ۶۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

کریم آقایی با بیان اینکه در حال حاضر فرودگاه شیراز به ۹ مقصد بین المللی و ۲۵ مقصد داخلی به صورت برنامه‌ای پرواز دارد، گفت: از این ۹ مقصد شش شرکت هواپیمایی خارجی و چهار شرکت هواپیمایی داخلی مشغول به فعالیت هستند.

وی استانبول، دوحه، مسقط، صحار، نجف، دمشق، دبی، شارجه و کویت را مقاصد بین المللی فرودگاه شیراز نام برد و افزود: ایرلاین‌های بین المللی  ترکیش ایر، قطر ایر، سلام ایر، عمان ایر، فلای دبی و ایرعربیا و چهار ایرلاین داخلی پروازهای خارجی را انجام می دهند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز در فهرست سومین فرودگاه پر رفت‌وآمد در ایران از نظر تعداد پروازها، تعداد مسافران و میزان بار جابه‌جاشده است، تصریح کرد: این فرودگاه زیرساخت‌های مناسب و لازم را جهت افزایش پروازهای داخلی و خارجی دارد.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ کریم آقایی گفت: در خرداد ماه امسال مقصد عمان با ۷۰ پرواز بالاترین پروازها را به خود اختصاص داده و امارت با ۵۶ پرواز و ترکیه با ۴۰ پرواز در رتبه دوم و سوم پروازهای خارجی قرار گرفته‌اند.