شناسهٔ خبر: 11192 - سرویس جاده‌ای

نورزاد خبر داد:

افتتاح ۲۹۶ کیلومتر راه و بزرگراه به مناسبت هفته دولت/آغاز عملیات اجرایی ۷۲۶ کیلومتر آزادراه

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی از آماده افتتاح بودن بیش از ۲۹۶ کیلومتر راه و بزرگراه و ۲۸ کیلومتر آزادراه به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: پروژه های راه و بزرگراه با اعتباری معادل ۳ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال به انجام رسیده است که دامنه پراکنده گی آن سراسر کشور را شامل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن اعلام خبر افزود: عملیات اجرایی بیش از ۹۵ کیلومتر پروژه راه و بزرگراه نیز به مناسبت هفته دولت آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، قطعه الف بزرگراه ساوه-بویین زهرا، قطعه یک بزرگراه مرند-ایواوغلی، قطعه ۴/الف محور همدان-بیجار، قطعات ۱ و ۲ و ۳ باند دوم بزرگراه سیرجان-قطرویه و قطعه ۲ باند دوم بزرگراه سیرجان-کرمان، کنارگذر ایرانشهر، بخشی از باند اول بزرگراه کنارگذر فیروز آباد و پل بزرگ فهلیان را تعدادی از پروژه های آماده افتتاح به مناسبت هفته دولت عنوان کرد.

نورزاد با اشاره به در پیش گیری استراتژی بهره برداری مرحله ای از پروژه های زیربنایی در سال جاری تاکید کرد: مرحله ای کردن بهره برداری از قطعات مختلف پروژه ها و یا کنارگذرهای در حال ساخت مانند اولویت در اجرای یک باند از کنارگذرها و اجرای باند دوم همزمان با عبور ترافیک از باند اول، بخشی از گره های ترافیکی مسیرهای در دست احداث را رفع می کند و سبب می شود از سرمایه گذاری انجام شده در زیرساخت ها برای رفع مشکلات ترافیکی زودتر بهره برداری شود.

وی تعدادی دیگر از پروژه های آماده افتتاح به مناسبت هفته دولت را تکمیل آزادراه ساوه—همدان، کنارگذر چهارخطه رباط سفید، بخشی از بزرگراه های فردوس-دیهوک و میاندوآب- کرمانشاه، بخشی از محور آزادشهر-مینودشت-گالیکش، بزرگراه کنارگذر سقز و قطعه اول راه ایلام-حمیل اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تقاطع هزار سنگر آمل، باند دوم تونل-چشمه خان، باند دوم کنارگذر شوشتر، یک باند از کنارگذر دورود، قطعه یک پاتاوه-دهدشت و قطعه ۳ گچساران-بابامیدان پروژه های راه و بزرگراه آماده برای آغاز عملیات اجرایی است که به مناسبت هفته دولت این امر محقق می شود.

نورزاد در رابطه با عملکرد ۶ ماهه اول سال جاری هفته دولت نیز گفت: از ابتدای سال جاری با توجه به محدودیت منابع، اولویت بندی پروژه های زیرساختی حمل و نقل در دستور کار قرار گرفت که همین امر در تسریع عملیات اجرایی پروژه های مهم بسیار موثر است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۴ آزادراه مهم از ابتدای سال تا کنون یادآور شد:  آزادراه مراغه – هشترود به طول ۹۲ کیلومتر، آزادراه تبریز-مرند- بازرگان به طول  ۲۵۳ کیلومتر، آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار-نیشابور-مشهد به طول ۲۲۳ کیلومتر و آزادراه کنارگذرجنوبی تهران به طول ۱۵۸ آزادراه هایی هستند که امسال عملیات اجرایی آنها با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است.

وی آغاز عملیات اجرایی راه آهن بجنورد-اسفراین و بهره برداری از ۲۵۵ کیلومتر راه و بزرگراه در استان فارس را از دیگر اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال تا کنون عنوان کرد./