شناسهٔ خبر: 111947 - سرویس استان‌ها

نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان نایین؛

رفع مشکلات شهرستان نایین با برنامه ریزی و تعامل

شورای مشترک اداری شهرستان نایین و استان اصفهان در نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان نایین برنامه ریزی برای رفع مشکلات در حوزه های مختلف به ویژه راه و شهرسازی بعمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان نایین به منظور بررسی و رفع مشکلات مختلف این شهرستان با حضور سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص موارد مطرح شده در این نشست اظهار داشت: در شورای اداری استان اصفهان و شهرستان نایین موارد مختلفی در حوزه راه و شهرسازی مطرح و به تصویب رسید که از جمله مهمترین این مصوبات می‌توان به برنامه ریزی برای منابع مالی و تکمیل پروژه‌های عمرانی اشاره کرد.    

وی افزود: در حوزه مهندسی و ساخت مباحثی مرتبط با تحویل موقت تقاطع غیرهمسطح مسکن مهر نایین و پروژه راهسازی محور انارک- چوپانان در این جلسه مطرح و به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.    

 قاری‌قرآن در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون حوزه مسکن شهرستان نایین اذعان داشت: برنامه طرح نهضت ملی مسکن شهر نایین یکهزار و ۵۵ واحد طی چهار سال است و با توجه به ثبت نام بعمل آمده سه هزار و ۶۶۷ نفر متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح در شهر نایین بوده اند. همچنین ۳۸۴ نفر نیز برای شهر انارک ثبت نام کردند.  

وی بیان داشت: تامین مصالح از بازارهای تعادلی برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر به منظور کاهش هزینه های ساخت، تسریع دستگاه های خدمات رسان در ارائه خدمات، الحاق اراضی و بازآفرینی شهری از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که در رابطه با آن تصمیم گیری شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان هدف از برگزاری این جلسات را هم اندیشی، تعامل و همکاری در راستای رفع مشکلات شهرستان عنوان کرد و گفت: ایجاد توسعه پایدار و استفاده از ظرفیت‌های ویژه شهرستان نایین مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و همکاری همه نهادهای ذیربط است.    

 وی اولویت‌بخشی، رسیدگی به مسائل و کسب رضایت مردم را از وظایف اصلی برشمرد و گفت: سفرهای شهرستانی و حضور مسئولین در شهرستان ها موجب تسهیل در ارائه خدمات مطلوب به جامعه و فتح بابی جهت رفع مشکلات است.    

گفتنی است: شورای اداری استان اصفهان و شهرستان نایین در ادامه سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به این شهرستان برگزار شد و مسائل و مشکلات توسعه ای شهرستان نایین مطرح و در خصوص رفع این قبیل معضلات تصمیم گیری شد.