شناسهٔ خبر: 111951 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد:

محور زیرآب بهسازی می‌شود

بهسازی زیرآب مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از شروع عملیات بهسازی و لکه گیری هندسی آسفالت در محور زیرآب شهرستان محلات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیر  کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت محور محلات - دلیجان که از راه‌های توریستی و گردشگری استان بشمار می‌رود گفت: با توجه به میزان خرابی رویه آسفالتی این جاده و تردد قابل توجه عبوری از آن، در راستای خدمت به مردم بویژه هم استانی ها، با پیگیری های مستمر بعمل آمده و تأمین اعتبار لازم، عملیات بهسازی محور زیرآب در مسیر دلیجان - محلات شروع شد.

وی افزود: اعتبار اجرای این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات تجهیز کارگاه توسط پیمانکار مربوطه در هفته اول تیرماه انجام و سپس عملیات اجرایی طرح از هفته دوم شروع شد تا موجبات رضایت کاربران جاده‌ای فراهم شود.

به گفته وی بر اساس بررسی‌های بعمل آمده و گزارش گشت‌های نظارت حمل و نقل، متأسفانه یکی از مهم‌ترین عامل خرابی رویه راه‌ها عبور کامیون‌های حامل مواد معدنی دارای اضافه تناژ است که علاوه بر خرابی رویه راه موجب خرابی زیرساخت جاده نیز می‌شود که این امر هزینه بسیار زیادی بر دوش راهداری می‌گذارد.

جهانی تأکید کرد: تقویت گشت‌های نظارت حمل و نقل یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای جلوگیری از عبور کامیون های دارای اضافه بار با همکاری پلیس راه استان انجام می‌شود و در نتیجه با متخلفین برابر قانون برخورد قانونی لازم صورت می‌پذیرد.

وی راه‌ها را سرمایه‌های ملی عنوان کرد و گفت: تمام تلاش شبانه روزی راهداران در سراسر استان، نگهداری از راه و صیانت از حریم قانونی آن است که امیدواریم با همکاری و هم افزایی سایر سازمانها و نهادهای دولتی بتوانیم در ادامه این مسیر سربلند باشیم.