شناسهٔ خبر: 111990 - سرویس هوایی

آخرین وضعیت از اعزام حجاج ۱۴۰۱؛

اعزام حجاج بیت الله الحرام از ۳ ایستگاه پروازی با ۵ پرواز به سوی جده/ آغاز اعزام حجاج از استان سیستان و بلوچستان/تعداد پروازهای حج شنبه شب به ۱۵۴ فروند خواهد رسید

عملیات حج ۱۴۰۱در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در یازدهم تیرماه، از سه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، فرودگاه شهدای زاهدان و شهدای گرگان با ۵ پرواز به جده برقرار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شنبه همزمان با دوم ذی الحجه، یازدهم تیرماه ۱۴۰۱ برای اعزام زائران بیت الله الحرام سه پرواز از استان سیستان و بلوچستان، یک پرواز از استان گلستان و یک پرواز از استان تهران برنامه‌ریزی شده است.

با آغاز عملیات اعزام حجاج استان سیستان و بلوچستان از روز شنبه، زائران بیت الله الحرام با سه پرواز از فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان عازم می شوند. اولین گروه ازحجاج در ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه بامداد به شماره پرواز ۱۹۷۰به سوی جده اعزام خواهد شد و پرواز دوم در ساعت ۱۸و ۴۰ دقیقه به شماره پرواز ۱۹۷۶ به جده انجام می گیرد و پرواز سوم در ساعت ۲۰و ۵۰دقیقه فردا شب به شماره پرواز ۱۹۶۴به سوی جده برقرار خواهد شد.

براساس برنامه اعلام شده حجاج استان گلستان روز شنبه یازدهم تیرماه، در ساعت ۶و ۴۵ دقیقه صبح فردا با پرواز شماره ۱۹۷۴ از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان عازم جده می شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»؛ روز شنبه برای اعزام حجاج از ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) یک پرواز در نظر گرفته شده است که این پرواز در ساعت ۱۰و ۴۵ دقیقه صبح فردا به شماره پرواز ۱۹۶۲ به سوی جده عزیمت خواهد کرد.

گفتنی است در عملیات حج امسال قریب به ۴۰ هزار زائربیت الله الحرام از ۱۸ فرودگاه بین المللی عازم سرزمین وحی می شوندکه تاکنون عملیات اعزام حجاج بیت الله الحرام از فردوگاه‌های خراسان رضوی، اردبیل، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبریز، شیراز، کرمان ، زنجان، مازندران، یزدو همدان به جده و مدینه منوره تمام شده است.