شناسهٔ خبر: 112074 - سرویس استان‌ها

پیگیری اتصال استان ایلام به راه آهن سراسری

قطعات جدیدی از طرح اتصال استان ایلام به شبکه ریلی در آینده نزدیک اجرایی می شود

جلسه راه و شهرسازی ایلام با کارشناسان راه آهن شرکت ساخت.JPG در جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با مسئولین و کارشناسان حوزه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، مسیرهای اجرای قطعات جدید این طرح ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در جلسه پی گیری اتصال استان به راه آهن سراسری گفت: برای اجرای راه آهن استان می بایست تمامی جوانب زیست محیطی مخصوصا بحث آلودگی صوتی و حفظ فاصله با شهرها به جهت توسعه آینده شهرنشینی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در مطالعه مسیر راه آهن در استان ایلام تا حد امکان سعی شده است ضمن رعایت نکات فنی در بحث شیب‌های و قوصها، کمترین خسارت به زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی وارد شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آینده نگری در اجرای طرح های عمرانی مخصوصا بحث ریلی و جاده ای را از نکات مهم توسعه دانست و افزود: اهداف بلند مدت در اجرای طرح راه آهن استان دیده شده است.         

لازم به ذکر است عملیات اجرایی قطعات اول اتصال استان ایلام به شبکه ریلی از سمت استان‌های کرمانشاه و خوزستان در حال انجام است.