شناسهٔ خبر: 112102 - سرویس استان‌ها

  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

قبولی بالغ بر ۱۷ هزار وسیله سنگین و نیمه سنگین از تست های مراکز معاینه فنی آذربایجان غربی

مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین آذربایجان غربی  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از قبولی بالغ بر ۱۷ هزار وسیله سنگین و نیمه سنگین از تست های مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین استان در سه ماهه نخستین سالجاری خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام فعالیت ۷ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در سطح استان گفت: این تعداد شامل دو مرکز در شهرستان ارومیه و پنج مرکز دیگر در شهرستانهای سلماس، مهاباد، خوی، میاندوآب و بوکان است که در سه ماهه اول سال جاری بالغ بر ۱۹ هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به آن مراجعه کردند.

وی ادامه داد: در این مدت از مجموع مراجعات وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین استان بالغ بر ۱۷ هزار دستگاه تست های مربوطه قبول و ۲۰۱۴ وسیله رد شدند.

 وی افزود: بیشترین پذیرش وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین جهت معاینه فنی به ترتیب در شهرستانهای ارومیه ، خوی و مهاباد انجام گرفته است و بیشترین مراجعه وسائل نقلیه سنگین و نیمه سنگین برای انجام معاینات فنی نیز به ترتیب متعلق به کامیون ، کامیون کشنده و مینی بوس بوده است. 

آرامون گفت : در این مراکز انواع آزمایشات همچون آزمایش میزان آلایندگی ، میزان صدا ، تست سرعت ، تست ترمزها ، نور چراغ ها ، باک غیر استاندارد ، آج لاستیک و سایر آزمایشهای فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین گرفته می شود بطوریکه عمده ترین دلایل ردی معاینه فنی این قبیل خودرو ها در مراکز معاینه فنی تست ترمز ، آزمون ظاهری و آلودگی بوده است.