شناسهٔ خبر: 112104 - سرویس استان‌ها

رئیس راهداری رومشگان خبر داد:

حذف ۹ پیچ خطرناک در محور رماوند

حذف ۹ پیچ خطرناک در محور رماوند در سه ماهه امسال، ۹ پیچ خطرناک در محور رماوند شهرستان رومشگان اصلاح و حذف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، صادق آدینه‌وند گفت: با توجه به ضرورت ایمن سازی محورهای شهرستان رومشگان، از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، ۹ پیچ خطرناک در محور فرعی رماوند اصلاح و حذف شده است.

وی گفت: پاکسازی قنو به طول ۱۶کیلومتر، پاکسازی حریم محورهای اصلی، فرعی و روستایی ۳۰ کیلومتر، ایجاد تپه‌های شنی برای ایمن‌سازی محور رماوند به طول چهار کیلومتر و تسطیح و رگلاژ ۱۰ کیلومتر راه شوسه بخش دیگری از عملکرد سه ماهه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رومشگان بوده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان رومشگان، اصلاح افتادگی شانه به طول شش کیلومتر، تسطیح و شیب‌بندی شانه راه ۲۳ کیلومتر، نصب ۱۱۳ عدد تابلو و علائم ایمنی، نصب ۷۳۵عدد چشم گربه‌ای به منظور ایمن‌سازی محور بابازید-سیمره، غلتک‌زنی شانه راه در محور بابازید-سیمره به طول ۱۰کیلومتر و نصب ۹۳عدد استوانه ایمنی در محورهای اصلی و فرعی را به‌عنوان اقدامات قابل توجه در حوزه راهداری برشمرد.

وی اظهار داشت: همچنین در این سه ماهه نسبت به علف‌‍‍زنی و بوته‌کنی محور اصلی در طول ۴۸کیلومتر، لکه‌گیری و چاله‌گیری آسفالت به میزان ۲۳ تن، اخطار به متجاوزان به حریم به تعداد ۴۵مورد و ایجاد هره خاکی در نقاط حادثه‌خیز به طول سه هزار و ۴۰۰ متر اقدام شده است.

آدینه‌وند از کنترل دروازه ای ۸۹۸ دستگاه ناوگان کالا و مسافر در محورهای شهرستان رومشگان خبر داد و افزود: در حوزه ساخت و توسعه راه‌های روستایی نیز تکمیل زیرسازی راه جدید خاصی‌آباد به شیراوند انجام شده است.