شناسهٔ خبر: 112129 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

بسیج همه امکانات حمل و نقلی استان بوشهر برای سفر اربعین حسینی

مهندس عبدالکریم اختر شناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: براساس پیشبینی ها احتمالا امسال شاهد افزایش تقاضا برای سفر اربعین حسینی خواهیم بود که با مشارکت حمل و نقل بخش مسافر به دنبال آن هستیم که همه امکانات حمل و نقلی استان برای خدمت به زائران بسیج شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، عبدالکریم اخترشناس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در جلسه هماهنگی طرح جابجایی زائرین اربعین حسینی با تاکید بر تعامل و همراهی شرکت های مسافربری استان در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی گفت : براساس پیشبینی ها احتمالا امسال شاهد افزایش تقاضا برای سفر اربعین حسینی خواهیم بود که با مشارکت حمل و نقل بخش مسافر انشالله همه امکانات حمل و نقلی استان برای خدمت به زائران بسیج می شود.

وی بیان داشت: شیوه نامه و دستورالعمل‌های جدید اجرایی برای جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) در اختیار حوزه‌های مختلف قرار گرفته است و ما بر اساس شیوه نامه ابلاغی نسبت  بهسازی محورهای مواصلاتی ، تجهیز راهدارخانه‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در طول مسیر زوار اربعین اقدام خواهیم کرد .

 اخترشناس اظهارداشت: دو سال ممنوعیت سفر زوار اربعین حسینی بدلیل شرایط کرونایی باعث شده ، امسال احتمالا شاهد اشتیاق بیشتری برای سفر به عتبات عالیات و اربعین حسینی باشیم که بخش حمل و نقل باید آمادگی لازم را در خود ایجاد کند.

 وی تصریح کرد: تجارب  ارزنده ای از تعامل و همراهی بخش حمل و نقل با مسئولان ستاد اربعین استان در سالهای قبل وجود دارد که باید در اربعین پیش رو مورد استفاده قرار گیرد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر همکاری بخش راهداری در اربعین پیش رو افزود: همه 16پایگاه راهداری و راهدارخانه های موجود در استان برای خدمت رسانی به زوار اربعین تجهیز می شوند تا در صورت نیاز زائرین حسینی از امکانات این پایگاهها استفاده کنند .

وی افزود: دو موکب  ویژه ارایه خدمات به زوار اربعین حسینی هم از سوی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  در کنار محورهای ارتباطی بر پا می شوند و به ارایه خدمات و پذیرایی از زائرین خواهند پرداخت.