شناسهٔ خبر: 112158 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد:

اجرای طرح ویژه برای «کنترل تأخیر در حرکت از مبدأ و توقف در طول مسیر اتوبوس‌های برون شهری»

روکش آسفالت استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اجرای طرح ویژه برای کنترل تأخیر در حرکت از مبدأ و توقف در طول مسیر اتوبوس‌های برون شهری از ۱۲ تیرماه خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در راستای ارائه خدمات مناسب به مردم در حوزه حمل و نقل مسافری برون شهری گفت: طرح ویژه ای برای کنترل تأخیر در مبدأ و حین سفر ناوگان اتوبوسی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در نظر گرفته شده است که این طرح همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی نیز اجرایی شد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح در وهله اول جلوگیری از تأخیر در حرکت اتوبوس‌ها از پایانه‌های مسافربری بوده و در گام بعدی پایش ناوگان از طریق سامانه های هوشمند در اختیار جهت کنترل توقف در طول مسیر می‌باشد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی این طرح تا ۲۱ تیرماه بصورت ویژه اجرا و در ادامه با جدیتی بیش از پیش در طول ایام سال تداوم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح و جلب رضایت مسافرین، علاوه بر ساماندهی تردد اتوبوس‌ها، موجبات استقبال حداکثری عموم مردم برای استفاده از ظرفیت ناوگان مسافری برون شهری را نیز فراهم آوریم که این امر بی شک هم به نفع مردم و هم به نفع ذینفعان حمل و نقل مسافری خواهد بود.

جهانی یادآور شد: مسافرین می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف منجمله تأخیر در حرکت، توقف غیر متعارف در طول مسیر، پوشش نامناسب، تهویه نامطبوع، رانندگی نا ایمن و... را در اسرع وقت از طریق سامانه پاسخگویی شبانه روزی ۱۴۱ به مرکز مدیریت راه‌ها اطلاع دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در ادامه با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی جابجایی مسافر در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه ۳۷۰ هزار و ۳۹۳ نفر از مبدأ استان مرکزی توسط ناوگان حمل و نقل مسافری به اقصی نقاط کشور سفر کرده‌اند که این جابه‌جایی در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۲۸۶ هزار و ۲۸۵ نفر بوده است.

به گفته وی سهم ناوگان اتوبوسی از حمل مسافرین برابر با ۲۴۶ هزار و ۱۹۴ نفر بوده که شامل ۶۷ درصد از مجموع مسافرین جابه‌جا شده از مبدأ استان مرکزی است که در قالب ۱۴ هزار و ۷۹۹ سفر صورت پذیرفته است.