شناسهٔ خبر: 112230 - سرویس جاده‌ای

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خبر داد؛

شناسایی و ایمن‌سازی نقاط پر خطر جاده‌های استان فارس

کرمانشاه - ایمن سازی محور روانسر سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان فارس از شناسایی و ایمن‌سازی نقاط پر خطر جاده‌های استان فارس درپی آغاز سفرهای تابستانی خبر داد.

علیرضا راستیار، سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: با توجه به پایان محدودیت‌های کرونا و پایان فصل آموزش، سفرهای تابستانی سال جاری در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل توجهی خواهد داشت و نیاز است با برنامه ریزی مناسب نسبت به ایمن‌سازی و بهبود وضعیت راه‌ها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه در این راستا اداره کل راهداری فارس از اردیبهشت ماه سال جاری جهت بهبود وضعیت رویه راه‌ها اقدام کرده است، عنوان کرد: این اداره‌کل نسبت به لکه‌گیری و روکش راه‌های شریانی استان و تکمیل خط کشی راه‌ها، تکمیل علائم، نگهداری و تعمیر حفاظ ها، تعمیر و نگهداری مستمر روشنایی راه‌ها، شناسایی موقعیت‌های پر خطر و ایمن‌سازی آن‌ها اقداماتی را انجام داده است.

راستیار از استقرار بیش ۸۰۰ راهدار در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی به هموطنان در طول سفرهای تابستانی بیش از ۸۰۰ نفر راهدار در قالب اکیپ‌های راهداری در طول راه‌ها و راهدارخانه‌ها مستقر و با بیش از ۵۰۰ دستگاه خودرو سبک، سنگین و نیمه سنگین به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

 سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی و عقد دو قرارداد خرید رنگ به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان خط کشی کلیه محورهای شریانی فاقد بازتاب خط در دستور کار قرار گرفته است،‌ گفت: علائم مورد نیاز جهت افزایش اثر بخشی علائم موجود در دستور کار قرار گرفته و این اقدامات به طور مستمر تا پایان سفرهای تابستانی ادامه خواهد داشت.