شناسهٔ خبر: 112237 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

اجرای طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی بار در قزوین آغاز شد

کنترل اضفه تناژ حمل بار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از آغاز اجرای طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی بار در استان با همکاری پاسگاه های پلیس راه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت: این طرح برای نخستین بار همزمان با سراسر کشور در قزوین  آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی، افزایش ایمنی، کاهش تصادفات، کاهش میزان تخلفات ناشی از اضافه بار، عدم بر هم زدن تعادل وسایل نقلیه سنگین باری و عدم تخریب بستر راه ‌ها را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

حق‌لطفی ادامه داد: از دیگر اهداف طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل می‌توان به کنترل تخلفات اضافه بار در مقابل پاسگاه های پلس راه، فعال کردن گشت های مشترک سیار کنترل اضافه بار به ویژه در مسیرهای منتهی به معادن و دپوی مصالح ساختمانی اشاره کرد.

وی گفت:سالانه بخش زیادی از راه ها بر اثر حمل اضافه بار و تردد  بارهای غیر استاندارد از بین می رود که خسارت های سنگینی به کشور وارد می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:حمل بار بیش از ظرفیت مجاز علاوه بر تخریب جاده ها موجب افزایش میزان تصادفات می شود و استقرار بازرسان و تقویت کنترل و نظارت میزان حمل بار در راه ها و زیرساخت های نوین از جمله باسکول های پیشرفته از راه‌های کاهش میزان تخلفات اضافه تناژ است.