شناسهٔ خبر: 11225 - سرویس مسکن و شهرسازی

دفاع عضو جامعه مهندسان مشاور از ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی

ابلاغیه اخیر آخوندي خواسته ديرينه مهندسان ساختمان است

مهرداد هاشم زاده همایونی عضو شورای شهرسازی جامعه مهندسان مشاور ایران ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت شرکت مهندسان شاغل در بخش های دولتی، کارکنان وزارت کشور، شهرداری ها و شورا‌‌های اسلامی شهر در انتخابات سازمان‌های نظام مهندسی را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي مهرداد هاشم زاده همایونی در گفت و گو با ایرنا، افزود: استقلال سازمانهای نظام مهندسی در حوزه ساخت وساز کشور اهمیت زیادی دارد و صدور این ابلاغیه خواسته مهندسان طی سالهای گذشته بود تا کیفیت ساخت و ساز در کشور مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مهندسان شهرداری ها در حوزه رعایت کیفیت ساخت و ساز در کشور نقش نظارتی و کنترلی مهمی دارند، اظهارداشت: از طرفی سازمان های نظام مهندسی هم در زمینه ساخت و ساز نقش کنترلی و نظارتی دارند، لذا ورود مهندسان این نهادها در انتخابات نظام مهندسی هرگونه مسایل نظارتی در حوزه ساخت و ساز کشور را دچار خدشه می کند.

این عضو جامعه مهندسان کشور تاکید کرد: حضور مهندسان نهادهای دولتی در سازمان های نظام مهندسی عملکرد این سازمان مردم نهاد را عملا با مشکلاتی مواجه می کند که تمام تصمیمات و وظایف قانونی آن را تحت الشعاع قرارمی دهد.

به گفته وی، حفظ استقلال سازمان های نظام مهندسی خواسته اکثریت مهندسان کشور است و با ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی و عدم شرکت مهندسان شهرداری ها، کارکنان وزارت کشور و شوراهای اسلامی شهر علاوه بر سلامت انتخابات سازمان های نظام مهندسی، استقلال این نهاد نیز بیش از پیش حفظ می شود تا بتواند به وظایف نظارتی و کنترلی خود در حوزه ساخت و ساز کشور عمل کند.

انتخابات هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی تهران و مراکز استانها همزمان نهم مهرماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود و با ابلاغیه ای که وزیر راه و شهرسازی روز سه شنبه هفته جاری صادر کرد، کارکنان شهرداری ها ، شوراهای اسلامی شهر و وزارت کشور از عضویت در هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی به دلایل قانونی منع شدند.