شناسهٔ خبر: 112278 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

تمهیدات لازم برای پذیرش زوار پاکستانی در پایانه مرزی ریمدان پیش بینی شده است

س و ب- پایانه مرزی ریمدان.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان وبلوچستان با اشاره به افزایش کیفیت خدمات‌ به زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی ریمدان گفت: تمهیدات لازم برای پذیرش زائران پاکستانی اربعین در این پایانه مرزی با مساعدت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، جلال الدین قادری در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به اهمیت پذیرش زوار کشور دوست و همسایه پاکستان اظهار داشت: پایانه مرزی ریمدان به عنوان دروازه ورودی شرقی زائرین پاکستان عتبات عالیات به کشور در کنار میرجاوه، از اهمیت بسیاری برخوردار است به طوری که بر اساس پیش بینی های انجام شده امسال برای نخستین بار شاهد ورودی بیش از ۲۰۰ هزار زائر خارجی به کشور از طریق این پایانه مرزی خواهیم بود. 

وی ادامه داد: در این راستا اقداماتی نظیر افزایش گیت کنترل گذرنامه، توسعه فضای مسقف با توجه به گرمای هوا، افزایش سرویس های بهداشتی به ۶۰ چشمه، استقرار دستگاههای مه پاش برای خنک کردن زوار پاکستانی در پایانه مرزی ریمدان در دستور کار قرار گرفته است. 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هم مرز بودن جنوب استان با کشور پاکستان ظرفیتی را ایجاد می کند تا در زمینه مبادلات تجاری و توریستی و توسعه همکاری‌ها با آن کشور از جمله در زمینه‌ پذیرش زوار می‌توان گام‌های ارزنده‌ای را در پیشرفت منطقه برداشت.
وی بر همفکری برای خدمات دهی به زائرین و پیش بینی راهکارها برای جلوگیری از بحران های احتمالی در زمان اربعین همزمان با اوج تردد زوار پاکستانی با دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تاکید کرد.
همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز در این دیدار گفت: با توجه به شیوع بیماری های واگیر دار در پاکستان نظیر مالاریا، کرونا، التور و ..‌ این دانشگاه بر افزایش گیت های ورودی، پیش بینی مکان های مناسب برای استقرار تیم پزشکی و بهداشتی به منظور انجام تست و واکسن و مراقبتهای درمانی در صورت لزوم تاکید دارد.