شناسهٔ خبر: 11228 - سرویس ریلی

راشدی خبر داد:

بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای ایستگاه‌های راه‌آهن تا پایان سال ۹۵

سیدمحمد راشدی معاونت مسافري شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: از سال گذشته عمليات احداث ۲۶ نماز خانه و امكانات رفاهي در ايستگاه هاي ريلي كشور شروع شده كه تعدادي از آنها در هفته دولت به بهره برداري رسيد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن٬ محمد راشدي معاونت مسافري شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران با اشاره به بخشي از پروژه هاي مسافري در هفته دولت كه در ايستگاه هاي مختلف راه آهن كشور، گفت: تعداد زيادي از پروژه هاي ريلي در بخش مسافري از سال گذشته عمليات احداث خود را شروع كرده بودند كه در هفته دولت سال جاري به اتمام رسيده و در حال بهره برداري هستند.

وي در ادامه به سه نماز خانه و امكانات رفاهي در ايستگاه هاي سمنان،نيك پي و سرچم در استان زنجان اشاره كرد و اظهار کرد: اين پروژه‌ها با اعتباري بالغ بر ۳۰ ميليارد ريال در مرحله بهره برداري قرار دارند.

راشدي در ادامه بيان داشت: توسعه سالن مسافري وبازسازي و توسعه سكوهاي ایستگاه سرخس از ديگري پروژه هايي است كه با اعتبار ۱۶ ميليارد ريال آماده بهره برداري است.
وي با بيان اينكه از سال گذشته عمليات احداث ۲۶ نماز خانه و سرويس بهداشتي در ايستگاه هاي ريلي كشور شروع شده بود، افزود: در حال حاضر شاهد افتتاح تعداد سه مورد از آنها هستيم كه اميدواريم مابقي آنها تا قبل از پايان سال جاري به بهره برداري برسند.
راشدي گفت: مجموع اعتبار آنها بالغ بر ۵۰۰ ميليارد ريال است كه از محل اعتباري جاري راه اهن و طرح هاي عمراني تامين شده است.

در ادامه راشدي با اشاره به اينكه در جهت ايجاد تسهيلات براي تردد مسافران در ايستگاه هاي مبدا و طول مسير اقداماتي صورت گرفته است، گفت: ايجاد سيستم هاي مكانيزه همانند آسانسور و پله برقي از جمله برنامه‌هايي بوده كه در دستور كار قرار گرفته است و در مرحله عملياتي شدن قرار دارد.

معاونت مسافري شركت راه آهن عنوان كرد: اين برنامه و طرح در محور خراسان به مناقصه گذاشته شده و پيمانكار آن انتخاب شده است و براي ايستگاه هاي تهران، ورامين، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، نيشابور و نقاب نيز اجرايي خواهد شد كه اميدواريم تا پيان امسال به مرحله بهره برداري برسد.

وي خاطر نشان كرد: توسعه و احداث تعدادي از سالن هاي مسافري نيز در برنامه حوزه معاونت مسافري است كه پيش بيني مي كنيم تا سال ۹۵ آماده بهره برداري شوند.

راشدي اضافه كرد: در بحث توسعه ايستگاهها، مشاورين در حال تهيه طرح هاي توسعه اي هستند كه اميدواريم تا پايان سال ۹۵ شاهد بهره‌برداري از آنها باشيم./