شناسهٔ خبر: 112281 - سرویس استان‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی :

بافت ها و سکونتگاه‌های غیر رسمی شهرستان گرمی نوسازی می شوند / شهرداری ها صدور پروانه ها را تسریع کرده و پروسه اداری را برای مردم کم کنند

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : بافت ها و واحدهای فرسوده شهرستان گرمی با حمایت ویژه دولت نوسازی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل) ، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به شهرستان گرمی و با حضور درجلسه بررسی مسائل و مشکلات بافت های فرسوده این شهرستان افزود : با کمک شهرداری ها در اسرع وقت باید بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی این شهرستان شناسایی و نسبت به مقاوم سازی آنها اقدام شود.

وی با اشاره به وظیفه خطیر شهرداری نسبت به ترغیب و تشویق مردم برای این اقدام مهم تصریح کرد: شهرداری باید تمام تلاش خود را بکار گیرد تا مردم هرچه سریعتر نسبت به مقاوم سازی و نوسازی واحدهای خود اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در راستای ترغیب مردم نسبت به این امر شهرداری مکلف است در صدور پروانه ها تخفیف صد درصدی را در نظر بگیرد خاطر نشان کرد: شهرداری ها باید روند صدور پروانه ها را تسریع کرده و پروسه اداری را برای مردم کم کنند.

آئینی به حمایت های ویژه دولت برای ساکنان بافت های فرسوده که می خواهند اقدام به نوسازی کنند اشاره کرد و از تخصیص تسهیلات کم بهره قرض الحسنه توسط شرکت بازآفرینی شهری خبرداد.

وی افزود : این تسهیلات ظرف ۴۵ روز در اختیارخانواده هایی که می خواهند اسکان موقت داشته و در دوره نوسازی جابجا شوند قرار می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جهت حمایت دولت از این افراد اختصاص وام ۳۰۰ میلیونی نهضت ملی راهم برای این افراد یادآور شد و اظهار کرد : علاوه بر این حمایتها وام ویژه نوسازی بافت های فرسوده که به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان است به این افراد شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ میلیون تومان از این وام بصورت صفر درصد است و افراد به هر میزان واحدی که می سازند می توانند از این امتیاز بهره مند شوند ادامه داد : این امر علاوه برمقاوم سازی بناها در مقابل هرگونه بلایای طبیعی و غیر طبیعی منجر به تولید واحدهای اضافی در این شهرستان می شود که زوج های جوان و سایر شهروندان که نیاز به تامین مسکن دارند می توانند استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تامین مسکن برای زوج هایی که تشکیل زندگی داده و دغدغه تامین مسکن دارند را از امتیازهای مهم این طرح برشمرد و گفت: دولت آمادگی دارد تا نسبت به بهسازی معابر این شهرستان اقدام کند.

وی از انجام عملیات بهسازی معابر شهرستان گرمی ظرف ۳ سال خبرداد و تصریح کرد : از آنجایی که این امر در دستور کار ویژه قراردارد تمام سعی ما بران است تا این عملیات را در ۲ سال آینده انجام و به اتمام برسانیم.

آئینی افزود : در کنار ایجاد پروژه های ویژه و خاصی که برای شهروندان ایجاد آسیب می کند ، ساخت دیوار ساحلی در رودخانه هایی که داخل شهر این شهرستان واقع شده اند با انجام جلسات متعدد در خصوص این پروژه با حضور دستگاههای ذیربط برگزار و سهم هردستگاه اجرایی مشخص خواهد شد تا وضعیت منطقه را بهبود دهیم.