شناسهٔ خبر: 112312 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای خبر داد:

رشد ۶ درصدی جابجایی کالاهای اساسی از بنادر کشور

گزارش حمل کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از ابتدای سال جاری تا دهم تیرماه بالغ بر ۵ میلیون و ۸۰۰ هزارتن کالاهای اساسی و نهاده های دامی از بنادر کشور توسط ۲۳۹ هزار سفرکامیون حمل شده است که به لحاظ تناژ حمل شده بالغ بر ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، حمیدرضا شهرکی ثانوی در سفر به استان خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تا دهم تیرماه بالغ بر  ۵ میلیون و ۸۰۰ هزارتن کالاهای اساسی و نهاده های دامی از بنادر کشور توسط ۲۳۹ هزار سفرکامیون حمل شده است که  از حیث تناژ حمل شده بالغ بر شش درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود:  از کل کالای اساسی حمل شده در کشور، بیش از ۳ میلیون و ۵۷۲ هزار تن کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) توسط ۱۴۵ هزار سفرکامیون حمل شده  که ۶۱ درصد کل کالاهای اساسی حمل شده از بنادر  کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و وحمل و نقل جاده ای در خصوص جابجایی نهاده های دامی از بنادر کشور گفت: بر اساس میزان تقاضا، از ابتدای سال نهاده های دامی در اولویت ویژه برای حمل قرار داشته است که برای تحقق آن  عمدتا در سالن های اعلان بار در پایانه های بار در مبادی ورودی کشور سهم عمده ای از کالاهای اساسی اعلام شده را نهاده های دامی تشکیل داده است به طور کلی ۲۱ درصد محمولات جابجا شده در سطح کشور را کالاهای کشاورزی، دامی و غذایی تشکیل می دهد.

شهرکی ثانوی بیان کرد: لازم به ذکر است ۴.۴ درصد، از کل حمل کالا در کشور سهم کالاهای اساسی وارداتی از بنادر است  و نهاده های دامی  ۷۰ درصد  از کالاهای اساسی وارداتی حمل شده از بنادر را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: در خصوص توزیع لاستیک و روغن در بنادر نیز هماهنگی های لازم با وزارت صمت به عمل آمده و لاستیک از طریق سامانه کالای وزارت صمت در حال توزیع است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و وحمل و نقل جاده ای گفت: لاستیک تولید داخل رادیال با هماهنگی به عمل آمده و اتصال سامانه کالای وزارت صمت با سامانه بارنامه و صورت وضعیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر اساس کیلومتر طی شده در صورت وضعیت و بارنامه، مالکان محترم می توانند از لاستیک با ارز نیمایی بهره مند شوند.

شهرکی ثانوی عنوان کرد: در خصوص توزیع روغن قیمت درب کارخانه در پایانه های بار و مسافر و بنادر نیز هماهنگی لازم به عمل آمده، و وزارت صمت در حال استقرار شعب توزیع روغن در بنادر و پایانه ها است.