شناسهٔ خبر: 112343 - سرویس استان‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان:

زنجان استان پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور است/ هماهنگی برای اجرای هر چه بهتر پروژه‌ها

شعاعی معاون هماهنگی عمرانی استانداری زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، مسکن را یکی از مهمترین مسائل مهم جامعه عنوان کرد و گفت: زنجان جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، سید محمد شعاعی ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کوی زیتون، به قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: وعده‌هایی که دولت سیزدهم در ابتدای کار داده، در مورد تولید مسکن، یکی از تکالیفی است که به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و در این میان ۴ میلیون مسکن طی چهار سال در سطح کشور ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه تکلیف تمام دستگاه‌ها در زمینه ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن مشخص شده است، اظهار کرد: مسائلی در خصوص تامین مالی و زیر ساختها وجود دارد که باید حل شود که خوشبختانه حل هم شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، با بیان اینکه مولفه ها و پارامترهایی وجود دارد که در زمان و قیمت تمام شده واحدهای مسکونی تاثیرگذار است، گفت: تورم، آورده متقاضیان، تزریق به موقع تسهیلات بانکی و همچنین شرایط آب و هوایی در خصوص روزهای کاری خود را نشان می‌دهد.

شعاعی تاکید کرد: مبنای ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن تسهیلات بانکی و آورده مردم است و در این میان پشتیبان برای اجرای این طرح وجود دارد ولی این پشتیبان مستقیم نیست.

وی گفت: متولی ساخت مسکن، وزارت راه و شهرسازی است و در این راستا مسکن را با تمامی سرانه‌ها، زیر ساختها و شوارع از پیمانکاران تحویل خواهیم گرفت تا کار نیمه تمامی در پروژه‌ها باقی نماند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، با بیان اینکه در تامین زیر ساختها مشکل داریم و نهضت ملی را کنترل می‌کنیم، ابراز کرد: در شهر زنجان قبل از اجرای طرح نهضت ملی مسکن هم مشکل آب را داشتیم.

شعاعی با بیان اینکه متاسفانه ذائقه‌های مردم متفاوت است، افزود: این مسئله خود را در برنامه ریزی و زمان نشان می‌دهد.

۶۰ الی ۷۰ درصد سبد هزینه‌ای هر خانوار به مسکن اختصاص می‌یابد

وی مسکن را یکی از مهمترین مسائل مهم جامعه عنوان کرد و بیان داشت: حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد سبد هزینه‌ای هر خانوار به مسکن اختصاص می‌یابد و این چیز مطلوبی نیست و در این میان تلاش مجموعه حاکمیت نظام باید بر این باشد که این درصد کاهش یابد، چرا که دغدغه یک شهروند تامین هزینه‌های مسکن است و باید سیاست‌هایی را مد نظر قرار دهیم که این درصد کاهش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان ادامه داد: در خصوص نهضت ملی مسکن در خود استان هزینه زیادی صرف می‌شود و منابع بانکی، بخش آورده مردم عدد بزرگی است و در این راستا باید به سمت و سویی برویم که به یک ثبات پایداری از بابت کاهش دغدغه هاو مسائل معیشت افراد برسیم و آن را جزو اهداف خود قرار دهیم.

شعاعی استان زنجان را جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور اعلام کرد و گفت: دغدغه و نگرانی در این خصوص زیاد است و هزینه زیادی انجام می‌شود و در این میان باید هماهنگی‌های زیادی رخ دهد.

وی یاد آورشد: رویکرد ما این است که این مسائل را تا حد امکان به صورت موازی پیش ببریم و از پتانسیل استان به خوبی استفاده شود تا در اجرای این طرح بتوانیم پیشرفت خوبی داشته باشیم.

شعاعی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های مسکن خودمان را محدود نکردیم، بیان داشت: هدف اصلی ما این است که با کمترین هزینه مسکن به مردم تحویل بدهیم و قیمت تمام شده مسکن‌های احداث شده در استان زنجان از مسکن‌های خصوصی سازی مشابه، استان‌های دیگر پایین باشد.

وی گفت: در خصوص ساخت تعداد زیادی مسکن تجربیات مختلفی داریم و مسکن توسط شرکتهای تعاونی، انبوه سازان و مسکن مهر در سطح کشور در ادوار مختلف ساخته شده است و هر کدام از این تجربیات، نقاط ضعف و قوتی هم داشته است، بنابراین ماحصل و خروجی آن را در طرح نهضت ملی مسکن استفاده می‌کنیم ومعایب هم حل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، با بیان اینکه متولی ساخت مسکن وزارت راه و شهرسازی است، بیان داشت: برای روند هر چه بهتر پروژه‌ها نیازمند هماهنگی‌های زیادی هستیم تا در تامین نیروی کار و تهیه مصالح و جذب اعتبار دچار کمبود و مشکلات نشویم.