شناسهٔ خبر: 112353 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر خبر داد؛

طرح جامع بندر ریگ بوشهر به تصویب سازمان بنادر رسیده است

محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تصویب هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، طرح جامع بندر ریگ در سه بازه زمانی ۵ ساله اجرا خواهد شد و با اتمام این پروژه، اقتصاد بوشهر رونق بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیبی نسب؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر، گفت: بندر ریگ به عنوان یکی از بنادر کوچک و با اهمیت استان بوشهر مورد توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است که در همین راستا طرح جامع آن نیز به تصویب رسیده است.

وی بیان کرد: در قالب طرح جامع برنامه‌های متنوعی برای توسعه بندر ریگ پیش بینی شده که این برنامه‌ها در سه بازه زمانی ۵ ساله اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها افزایش عمق کانال دسترسی بندر ریگ با هدف فراهم سازی شرایط برای تردد موتور لنج‌های ۱۶۰ تنی چوبی و فایبر گلاس (۲۰۰ تن در شرایط مد) است.

وی افزود: در اجراء عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ پیش‌بینی‌شده عمق این کانال تا عمق ۳ متر افزایش پیدا کند.  

شکیب نسب ادامه داد: عمده هدف این پروژه‌ها فراهم سازی شرایط برای تجارت منطقه ای برای بندرنشینان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار برای آنان است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با بیان اینکه در سایر بنادر بوشهر طرح جامع آنها در دستور کار قرار گرفته و برخی نیز مصوب شده است، گفت: در قالب طرح جامع برنامه‌های توسعه ای و راهبردی در سطح بنادر کوچک و بزرگ عملیاتی خواهد شد که تحقق این مهم نویدبخش رونق دوچندان اقتصادی بوشهر است.