شناسهٔ خبر: 112376 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر در بازدید از بندر آبادان عنوان کرد:

شرایط در بندر آبادان برای انتقال مسافر به عراق، کویت و قطر فراهم است

بازدید صفایی از بندر آبادان معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه باید از طریق صادرات و ترانزیت کالا شرایط را برای رونق هرچه بیشتر بنادر آبادان فراهم کنیم، گفت: ظرفیت‌های خوبی در بندر آبادان ایجاد شده که می‌توانیم گام‌های موثری در حوزه صادرات کالا برداریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی پس از بازدید از بنادر آبادان با تاکید بر اینکه این بندر سال گذشته ۲۰ هزار تن و پایان سه ماهه نخست سال جاری ۴ هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری داشته است، بیان کرد: ضرورت دارد از طریق حمل و نقل دریایی شرایط را برای رونق هرچه بیشتر بنادر آبادان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در بنادر آبادان ایجاد شده که می‌توان در راستای آن گام‌های موثری در حوزه صادرات کالا برداشت، تصریح کرد: برای سفرهای دریایی به ویژه در ایام اربعین و همچنین تردد به کشورهای کویت و قطر، امکانات مناسب مدنظر قرار گرفته است.

صفایی گفت: امکانات بسیار خوبی در ترمینال مسافری آبادان وجود دارد و با تخفیف ارائه شده در حوزه سوخت شناورهای مسافری، شرایط برای شرکت‌های کشتیرانی و فعالیت در این خط برای انتقال مسافران به عراق و کویت فراهم است و امیدواریم با همراهی وزارت امور خارجه در سال جاری از طریق مسیر دریایی نیز در کنار مسیرهای جاده ای و هوایی به مردم و زائران خدمت رسانی شود.

تکمیل پروژه‌های آبادان

جلیل مختار؛ نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تکمیل پروژه‌های بنادر آبادان، اظهار داشت: پروژه اسکله ۱۰۰۰ تنی اروندکنار، سیستم اطفاء حریق، انبارها، لایروبی، توسعه پسکرانه، مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر، نگاه توسعه ای سازمان بنادر به بنادر سه گانه آبادان و...از جمله مسائل مدنظر است و امیدوار هستیم بتوانیم شاهد تکمیل پروژه‌ها باشیم تا زمینه رشد و توسعه فراهم شود.

توسعه ۳ بندر با قدمت 

همچنین سید مجتبی محفوظی؛ نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکمیل و توسعه سه بندر آبادان، اروندکنار و چوئبده از جمله مطالبات مردم آبادان است، اظهار داشت: کاستی‌ها و ظرفیت‌ها مشخص شده است و امیدواریم شاهد برطرف شدن مشکلات و توسعه این سه بندر که از قدیمی ترین بنادر کشور هستند، باشیم.این سه بندر می‌توانند بار سنگینی از دوش اقتصاد، صادرات و واردات کشور بردارند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با اشاره به اینکه مقوله سفر دریایی به عراق و کویت از آبادان مطرح و خوشبختانه با استقبال وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و نیز سازمان بنادر و دریانوردی همراه شده است، اظهار داشت: امیدوار هستیم به صورت جدی این اتفاق مبارک عملیاتی شود.