شناسهٔ خبر: 112400 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی خبرداد:

صدور ۶ موافقت اصولی جدید مجتمع خدماتی رفاهی در بهار ۱۴۰۱

987 رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی از صدور ۶ موافقت اصولی جدید مجتمع خدماتی رفاهی در سطح راه‌های استان در بهار ۱۴۰۱ خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، حامد افتخارزاده  گفت: با توجه به این ۶ موافقت اصولی، مجموع موافقت اصولی‌های معتبر استان به عدد ۴۷ رسیده است.

وی با بیان اینکه ارتقای ایمنی ترددکنندگان در سطح جاده‌های استان مهم‌ترین هدف برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی است و در  اولویت‌های مهم  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور قراردارد، افزود: از آنجا که برابر با قوانین موجود صرفا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قابل انجام است؛ لذا جذب سرمایه‌گذاران به این حوزه حائز اهمیت بوده و همچنان در دستور کار است.

رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی در ادامه به تشریح عملکرد این اداره در فصل بهار ۱۴۰۱ پرداخت و بیان داشت: در سه ماهه نخست سال جاری، ۵ مجتمع خدماتی رفاهی جدید نیز شروع به ساخت کردند که بدین ترتیب مجموع مجتمع‌های در حال ساخت به عدد ۳۹  رسیده است. با توجه به اینکه در حال حاضر ۵۲ مجتمع خدماتی رفاهی نیز در حال بهره‌برداری هستند، مجموعا مجوز ۱۳۸ باب مجتمع خدماتی رفاهی در سطح استان صادر گردیده است. ضمنا این اداره کل در راستای انجام وظایف قانونی خود تعدادی از موافقت اصولی‌های راکد را نیز طی همین مدت باطل نموده است.

وی اضافه کرد: در صورتی که مجتمع‌های در حال ساخت و در مرحله موافقت اصولی فوق‌الذکر نیز به سرانجام برسند، وضعیت استان از حیث تامین خدمات رفاهی بین راهی به شکل قابل‌توجهی ارتقاء و به عدد میانگین هر ۴۷ کیلومتر یک مجتمع خدماتی رفاهی خواهد رسید که شرایط نسبتا مناسب و قابل قبولی خواهد بود.

افتخارزاده افزود: در راستای حمایت از این مجتمع‌ها، این اداره کل در خصوص معرفی مالکان مجتمع‌ها جهت بهره‌مندی از تسهیلات مرتبط با  اشتغال‌زایی، توسعه و تکمیل طرح‌ها و ... اقدام نموده است. لیکن همان‌گونه که آگاهی دارید، بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل ضوابط سختگیرانه در بانک‌های عامل، علی‌الخصوص در تامین وثایق مربوطه، نهایتا توفیقی در جذب تسهیلات درخواستی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: در بحث کنترل کیفیت ارائه خدمات در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در سه ماهه نخست سال جاری، این مجتمع‌ها حداقل طی ۶ مرحله مورد بازدید همکاران اداره کل و ادارات شهرستانی قرار گرفتند و نواقص و ایرادات احصا و به مالکان مجتمع‌های تذکرات لازم برای رفع نواقص داده شده است.

رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی در پایان گفت: موضوع دیگری که متاسفانه منجر به سردرگمی سرمایه‌گذاران این حوزه گردید، مصوبه هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار در خصوص تغییر مرجع صدور مجوزهای مجتمع‌های خدماتی رفاهی بود که با پیگیری‌های انجام شده در سطح سازمان و وزارت متبوع، این مصوبه به دلیل مغایرت آشکار با قوانین، توسط معاون محترم حقوقی ریاست جمهوری رد شد.