شناسهٔ خبر: 112581 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

حذف حداقل ۲۴ نقطه پرتصادف در محورهای خراسان رضوی/ برگزاری مناقصه برای تامین علائم در محورهای استان

ایمن سازی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از برگزاری مناقصه برای تامین علائم در محورهای استان و حذف حداقل ۲۴ نقطه پرتصادف در محورهای خراسان رضوی خبر داد.

ابراهیم نصری،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ از نگهداری راه‌ها در این استان خبر داد و گفت:‌ همزمان با شروع فصل تابستان و افزایش تردد در محورهای مواصلاتی به خصوص در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بسیج کلیه امکانات ماشین آلات و نیروهای انسانی موجود نسبت به افزایش خدماتی همچون افزایش گشت‌های راهداری و رسیدگی نسبت به وضعیت رویه راه‌ها، سرعت بخشیدن به عملیات‌ روکش راه‌ها و کاهش سطح خرابی محورها و کسب رضایتمندی هموطنان، آشکارسازی نقاط پرحادثه با هماهنگی پلیس راه اقدام می‌کند.

وی افزود: در همین راستا اکیپ‌های راهداری با گشت‌زنی مستمر در طول راه به خصوص راه‌های شریانی و مهم، انجام عملیات راهداری از جمله لکه‌گیری، تعمیر و مرمت علائم راهنمایی و رانندگی را در دستور کار قرار دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی همچنین از خط کشی کل محورهای شهری استان خبر داد و اظهار کرد: خط کشی محورهای فرعی و روستایی نیز درحال انجام است و با خرید رنگ و اجرای امانی امسال تمام محورها نیازمند خط، خط کشی خواهد شد.

نصری افزود: ۱۳ نقطه روستایی استان که راه از داخل آنها عبور کرده با همکاری دفتر روستایی استانداری به روشنایی تجهیز خواهند شد و روشنایی نقاط تقاطع فریمان – نوغاب در گناباد – گردنه سبز – ورودی نیشابور و دوراهی تربت نیشابور در انتهای آزاد راه انجام شده است یا حداکثر تا پایان تیر به طور کامل به بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه تونل گلخندان نیز تجهیز و بهره‌برداری شده است، گفت: عملیات راهداری به طور مستمر در طول راه‌ها به منظور ایجاد سطح ایمن جهت تردد کاربران جاده‌ای توسط ماشین آلات و نیروی انسانی موجود انجام می‌شود و در فصل تابستان با توجه به افزایش تردد در محورهای استان با امکانات و استفاده از توان ۵۳۴ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری و تعداد ۷۳۳ نفر پرسنل راهداری نسبت به انجام امور محوله اقدام می‌کند.

نصری با تاکید بر اینکه خط کشی توسط دو دستگاه و به صورت امانی با خرید رنگ در دست انجام است، خاطرنشان کرد: برای سفرهای نوروزی ۵۰ میلیارد ریال رنگ خریداری شد و در حال حاضر نیز مناقصه خرید رنگ به مبلغ  ۱۰۰ میلیارد ریال در حال برگزاری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: نصب کسری علائم به صورت راهداری جاری در دستور کار ادارات شهرستانی قرار دارد، ضمن اینکه جهت تامین علائم در محورهای استان ۵۰ میلیارد ریال خرید علائم در حال برگزاری مناقصه است. در حال حاضر نیز اجرای ۱۰ کیلومتر گاردریل در محورهای استان در حال انجام است و  حذف حداقل ۲۴ نقطه پرتصادف از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری تا پایان سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دارد.