شناسهٔ خبر: 112618 - سرویس ریلی

گزارش عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در در دولت سیزدهم در حوزه ریلی اعلام شد؛

ریل‌گذاری ۲۴۸ کیلومتر راه‌آهن جدید در کشور

ریل گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ریل‌گذاری ۲۴۸ کیلومتر از خطوط راه آهن کشور را در دولت سیزدهم به اتمام رساند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در حوزه توسعه خطوط ریلی کشور تا دوازدهم تیرماه ۱۴۰۱ از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.

براساس این گزارش، شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در سال ۱۴۰۰، ریل‌گذاری ۲۴۸ کیلومتر از خطوط راه آهن کشور را در شش طرح تکمیل کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به راه آهن میانه- اردبیل به طول ۲۸ کیلومتر اشاره کرد.

همچنین ۳.۴۴ کیلومتر از راه آهن رشت- کاسپین طی این مدت از سوی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ریل‌گذاری شده است.

ریل‌گذاری ۱۹.۷۷ کیلومتر از راه‌آهن بستان آباد- خاوران و حدود ۵۳ کیلومتر از راه‌آهن یزد- اقلید از دیگر اقدامات شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در حوزه توسعه خطوط ریلی کشور بوده است.

این شرکت زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی ۸۹ کیلومتر از  ابر پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان را نیز ریل‌گذاری کرده است.

ریل‌گذاری خط ریلی همدان- سنندج به طول ۶۲.۱۳ کیلومتر و همچنین راه‌آهن ملایر- کرمانشاه به طول ۵۵۰ متر نیز توسط شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تحقق یافته است.

امضای تفاهم‌نامه ساخت راه‌آهن شلمچه- بصره به طول ۳۴ کیلومتر میان تهران و بغداد از دیگر اقدامات مثبت این شرکت بود که طی سفر وزیر راه و شهرسازی به عراق انجام شد.

شایان ذکر است در حال حاضر ۱۴ هزار و ۲۶۸ کیلومتر مسیر ریلی احداث شده توسط شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در دست بهره برداری قرار دارد و مطالعه ۶ هزار ۳۱۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید و اجرای ۳ هزار و ۲۷۶ کیلومتر راه آهن از سوی این شرکت زیرمجموعه وزارت راه  وشهرسازی در دست اقدام است.