شناسهٔ خبر: 112620 - سرویس استان‌ها

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری استان سمنان اعلام کرد:

افزایش ۵۰ درصدی آسفالت محورهای روستایی در سال جدید

آسفالت محورهای روستایی سمنان.jpg معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از لکه گیری و آسفالت ۳۵ کیلومتر از راههای فرعی و روستایی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در سال جاری در راه‌های روستایی افزایش ۵۰ درصدی را داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سمنان)،  لشکری با بیان اینکه بالغ بر ۹۰۰ کیلومتر از راههای روستایی استان از نعمت آسفالت برخوردار هستند عنوان نمود: در حوزه استحفاظی این اداره کل۱۰۸۱ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که تنها ۱۶ درصد آن فاقد آسفالت است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان تاکید کرد: احداث، توسعه و نگهداری راه شامل عملیات خاکی و آسفالت، ابنیه فنی و و ساختمانهای مربوط به راه و پل های مواصلاتی روستایی به عنوان یکی از سرمایه های ملی و عامل های توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم و روستایی محسوب می شود و تمایل روستاییان را به زندگی در آنجا افزایش می دهد لذا با اجرای عملیاتی ساخت و بهسازی راههای روستایی و بهره مندی از راه آسفالت می توان در راستای منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری و بهبود زندگی روستاییان گام موثری برداشت.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نزدیک به ۱۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان از نعمت آسفالت برخوردار شدند که پیش‌بینی می‌شود در سال جدید بتوانیم این رقم را با افزایش ۵۰ درصدی به ۱۵ کیلومتر برسانیم.
لشکری همچنین با بیان اینکه در راستای ارتقای ایمنی، نگهداری از راه های فرعی نیز به صورت مستمر ادامه دارد افزود: طی سال گذشته در ۲۵ کیلومتر از محورهای فرعی استان عملیات لکه گیری و روکش آسفالت صورت پذیرفته و در سال جدید برای ۳۰ کیلومتر دیگر از راه‌های فرعی برنامه‌ریزی انجام شده است.

شایان ذکر است در حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ۱۸۱ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که ۱۵۵ روستای آن از نعمت آسفالت برخوردار هستند.