شناسهٔ خبر: 112673 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر خبر داد :

آغاز آسفالت قطعه اول راه روستایی ریز – سرچشمه

بهسازی و آسفالت ۵۰کیلومتر راه روستایی در شهرستان کوهدشت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: با تامین اعتبار و تاکید استاندار محترم بوشهر، آسفالت قطعه اول راه روستایی ریز به سرچشمه در شهرستان جم آغاز شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با تامین اعتبار و تاکید استاندار محترم بوشهر، آسفالت قطعه اول راه روستایی ریز به سرچشمه در شهرستان جم آغاز شد  .

 وی افزود : عملیات اجرایی پروژه ، بهسازی و آسفالت راه روستایی ریز به سرچشمه که از مطالبات مردمی و مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری بود از چند وقت پیش در دو فاز جداگانه شروع شده بود که به لطف الهی آسفالت قطعه اول آن شروع شده و انشالله تا تکمیل قطعه دیگر ادامه می یابد .

عبدالکریم اخترشناس بیان داشتند : طول این راه روستایی از ریز تا سرچشمه مجموعا ۱۶کیلومترمی باشد که جهت سرعت بخشی به پروژه به ۳ قطعه  جداگانه عملیاتی گردید که قطعه دوم آن سالهای گذشته اجرا شد بود اما قطعات ۱و ۳ بدلیل کمبود اعتبار متوقف مانده بود که در دولت جدید تامین اعتبار و کار باشتاب خوبی در حال انجام است  .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت : برای تکمیل قطعات پروژه راه روستایی ریز به سرچشمه مجموعا ۲۸۰میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی،ملی ،سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین کمک های مناطق نفت خیز بدون محاسبه تعدیل در نظر گرفته شده است که در حال تزریق به پروژه می باشد .

وی بیان داشت : با انجام آسفالت قطعه اول ، مجموع آسفالت انجام شده در این محور روستایی به ۱۱ کیلومتر می رسد که ۵ کیلومتر باقیمانده نیز به زودی آسفالت می شود تا مردم شریف روستای سرچشمه پس از سالها انتظار در این دولت شاهد تحقق آرزوهای خودشون باشند .

اخترشناس اضافه نمود:روستای سرچشمه در شهرستان جم از محدود روستای بالای ۵۰ خانوار در استان بوشهر است که فاقد راه آسفالته است و انشالله این روستا نیز صاحب راه آسفالته می شود .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد : برای تسهیل تردد مردم منطقه و اتصال راه روستایی سرچشمه در شهرستان جم به روستای باغان در شهرستان دشتی نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته و بزودی مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام خواهد شد.

 وی افزود: بعنوان یک الگوی موفق کشوری ، تقریبا همه روستای بالای ۵۰ خانوار در استان از راه آسفالته برخوردار هستند و رویکرد ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای رفتن به سمت آسفالت روستای بالای ۲۰ خانوار است .

اخترشناس افزود : در استان بوشهر مجموعا ۲ هزار ۳۹۸  کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۱هزار۹۲۵ کیلومتر آن آسفالت و بقیه شوسه و خاکی  است .