شناسهٔ خبر: 112735 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

اتمام زیرسازی بخشی از آزادراه قم- سلفچگان- راهجرد

ساخت آزادراه معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از روند اجرایی آزادراه قم- سلفچگان- راهجرد از اتمام زیرسازی بخشی از این آزادراه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رییس جمهور در سفر به استان قم به همراه سید محمدتقی شاهچراغی، استاندار قم و خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی از روند اجرایی آزادراه قم- سلفچگان- راهجرد بازدید کرد.

خادمی با اشاره به موقعیت قم در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب کشور و قرار گرفتن این استان در مسیر راه‌های مواصلاتی ۱۷ استان، احداث این آزادراه را یکی از راهکارهای مهم در حذف گلوگاه‌های ترافیکی منطقه دانست و گفت: این آزادراه از شمال شهر قم آغاز و تا راهجرد به طول ۷۴ کیلومتر ادامه دارد که بخش ابتدایی آن به طول ۳۲ کیلومتر به عنوان کنارگذر غربی شهر قم و از مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور اولویت اول اجرایی پروژه است.

وی افزود: از ۳۲ کیلومتر اولویت اول زیرسازی حدود ۱۲ کیلومتر ابتدایی تکمیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشارکت ۳۰ درصدی دولت و مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی در این آزادراه اظهار کرد:‌ به منظور تکمیل عملیات اجرایی اولویت اول به طول ۳۲ کیلومتر، سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که موافقت‌های ابتدایی به منظور مشارکت بانک و استفاده از ظرفیت‌های قانونی ماده ۵۶ حاصل شده است تا روند اجرای این پروژه آزادراهی مهم کشور تسریع شود.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مدیرعامل این شرکت با تاکید بر اهمیت این آزادراه در تکمیل کریدور ترانزیتی تهران تا بندر امام خمینی بیان کرد: تکمیل شدن مسیر قم- سلفچگان- راهجرد به عنوان بخش باقیمانده از اقتصادی ترین مسیر آزادراهی از تهران به آب‌های آزادجنوب با جدیت در حال پیگیری است تا در دولت سیزدهم به اتمام و بهره‌برداری برسد.