شناسهٔ خبر: 112752 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

بارگیری ۵ نگله کاپوتاژی به وزن بیش از ۸۰۰ تن از بندر شهید رجایی به مقصد بندر امام (ره)

نگله معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان از بارگیری ۵ نگله کاپوتاژی بر روی دو فروند شناور از بندر شهید رجایی به مقصد بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منصور خرمشکوه معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پنج نگله‌ کاپوتاژی با وزن مجموع ۸۱۹ تن در اسکله هشت بندر شهید رجایی به مقصد بندر امام خمینی (ره) بارگیری شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های وزنی و حجمی  این محموله‌ها گفت: از این تعداد محموله‌های سنگین سه عدد از نگله‌ها شامل مخزن تولیدی فلزی سنگین به وزن ۳۴۳ تن و ۲ عدد نیز ترانسفورماتور به وزن ۴۷۶ تن است که هم اکنون در حال بارگیری و ارسال بندر امام خمینی (ره) ارسال است. 

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص مراحل عملیات جابه‌جایی این محموله نیز گفت: این نگله متعلق به بخش خصوصی است که با رعایت کامل کارگوپلن (نقشه چیدمان کالا در زمان تخلیه و بارگیری) به صورت استاندارد و کاملا ایمن در مدت زمان حدود شش ساعت بارگیری شده است.

به گفته خرمشکوه، از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع هفت نگله به وسیله تجهیزات ویژه در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

وی یادآور شد: این محموله‌های پروژه‌ای که به عنوان کالاهای سرمایه‌ای قلمداد می‌شود، پس از تخلیه و یا بارگیری و انجام مراحل تشریفات بندری و گمرکی به مقاصد مورد نظر انتقال می‌یابد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، «نگله» کلمه‌ای است ظاهراً هندی که در بنادر و گمرکات جنوب بسیار متداول است.