شناسهٔ خبر: 112864 - سرویس هوایی

آخرین وضعیت از عملیات بازگشت حجاج۱۴۰۱؛

دومین روز از عملیات بازگشت حجاج بیت الله الحرام/برقراری ۶ پرواز ازسه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، تبریز و کرمان برای پذیرش زائران خانه خدا

ببینید | مراسم استقبال از اولین گروه حجاج در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در دومین روز عملیاتبازگشت حجاج بیت الله الحرام به کشور ، ۶ پرواز در فرودگاه‌های تهران ،تبریز و کرمان به زمین می نشیند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ همزمان با بیست و چهارم تیرماه ۱۴۰۱ در دومین روز عملیات بازگشت حجاج به کشور، پرواز برگشت زائران بیت الله الحرام با ۶ پرواز به فرودگاه‌های سه شهر تهران ،تبریز و کرمان برقرار خواهد شد.

براساس برنامه اعلام شده در این روز عملیات بازگشت حجاج با دو پرواز از فرودگاه جده به فرودگاه حضرت امام(ره ) انجام خواهد شد. اولین گروه ازحجاج در ساعت ۱۲و ۵ دقیقه ظهر امروز به شماره پرواز ۱۷۱۱۱ شامل کاروان‌های ۱۷۹۱۷- ۳۵۰۱۱  در فرودگاه امام خمینی(ره) فرود آمد. گروه دوم از حجاج در ساعت ۲۲و ۴۰ دقیقه امشب  به شماره پرواز ۱۷۱۳ شامل کاروان‌های ۱۷۰۸۷- ۱۷۰۳۵ در فرودگاه حضرت امام(ره ) به زمین می نشیند.

 در دومین روز از بازگشت حجاج استان آذربایجان شرقی زائران بیت الله الحرام با دو پرواز  از جده به شهر خود باز می گردند.  اولین پرواز در ساعت ۱۷و ۳۰ عصر امروز به شماره ۱۷۰۱ شامل کاروان‌های ۱۱۲۶۶-۱۱۲۵۵- ۱۱۰۱۳ از جده به فرودگاه تبریزوارد می شوند و پرواز دوم شامل کاروان‌های ۱۱۲۵۵-۱۱۰۶۳  در ساعت۵ و ۵ دقیقه بامداد روز ۲۵ تیرماه به فرودگاه بین المللی شهید آیت الله مدنی تبریز وارد می شوند.

همچنین روز جمعه حجاج کرمانی با دو پرواز از جده به  فرودگاه کرمان باز می گردند. اولین گروه با پرواز  شماره ۱۷۱۵ شامل کاروان‌های ۲۶۰۱۶-۲۶۰۳۸-۲۶۰۶۰ ساعت ۱۴و۵۵ دقیقه  بعداز ظهر امروز وارد  فرودگاه بین المللی کرمان می‌شوند وپرواز  دوم به شماره ۱۷۱۷ شامل کاروان‌های ۲۶۰۳۸- ۲۶۰۲۶- ۲۶۰۰۹ در ساعت یک و ۴۰دقیقه بامداد شنبه از طریق  فرودگاه کرمان به میهن باز می گردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»، خانواده‌های گرامی حجاج برای دریافت اطلاعات مربوط به روز و ساعت پروازهای بازگشت می‌توانندبه سایت haj.iranair.com  مراجعه کنند.

همچنین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما»، برای دسترسی هموطنان به اطلاعات پروازهای بازگشت حجاج به کشور،شماره تلفن‌های پاسخگویی را در مراکز استان‌ها را به شرح ذیل اعلام می کند:  مرکز ارتباطات مردمی«هما» ۴۶۶۲۵۱۵۱-۰۲۱  در فرودگاه تبریز ۳۲۶۰۶۱۶۹- ۰۴۱ در فرودگاه کرمان ۳۲۱۱۰۸۲۰-۰۳۴